loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

احساسم را در قالب کلمات ریختم

انتشارات مرتبط : بروج

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | رضا رسولی | معصومه آباد

معصومه آباد نویسنده کتاب «من زنده ام» گفت: این کتاب بدون تجربه نوشتن به رشته تحریر در آمده است و در واقع احساسم را در قالب کلمات ریختم.

پنجشنبه 9 بهمن 1393

یکصد و سومین نشست بلور قلم عصر روز گذشته سه شنبه 7 بهمن ماه با حضور معصومه آباد (نویسنده اثر) و رضا رسولی (منتقد) برگزار شد.

در ابتدای نشست رضا سولی با بیان این که «من زنده ام» از جمله کتاب های شاخص حوزه ادبیات دفاع مقدس است، اظهار داشت: هزاران کتاب در این زمینه منتشر شده ولی این کتاب به دلیل روایتگری آن از سوی یک بانوی ایرانی که در سن 17 سالگی به مدت چهار سال در زمان جنگ نابرابر ایران و عرق به اسارت در آمده، شاخص است.

در ادامه معصومه آباد نویسنده اثر با اشاره به عدم تجربه خود در نوشتن گفت: من نویسنده نیستم چرا که نگارش قاعده و آدابی دارد، آنچه که در این کتاب آمده است جز احساسات و برداشت های من از خاطرات دوران دفاع مقدس نبوده است.

نویسنده کتاب من زنده ام ادامه داد: این کتاب طی چهار ماه و بیش از نصف آن در مطاف نوشتم، زمانی که شروع به نوشتن کردم خدا را به قلم قسم دادم که خدایا قلم به دست می گیرم اما تو بگو چه بنویسم.

وی افزود: زمانی که در ایران بودم به یک مرحله ای از نوشتن که می رسیدم توان نوشتن نداشتم با خود فکر می کردم این من بودم که در این حادثه بودم پس چطور نمی توانم این حادثه را بازخوانی کنم. اما آنقدر با حس وجودم می نوشتم که هنوز هم با بازخوانی ماجرای زندان هارون الرشید و جمله «آمدن غول سرما به داخل» دوباره سردم می شود.

در بخشی دیگر از این نشست رسولی از «من زنده ام» به عنوان کتاب زندگی یاد کرد و گفت: تمام ماجراهای این داستان از ختنه سوران پسر بچه های خوزستانی گرفته تا مشکلات گوارشی که نویسنده در بند داشته به صورت ساده و شیوا روایت شده است.

وی روایت مفصل از تاریخ پر افتخار کشورمان را از دیگر نقاط مثبت این کتاب معرفی کرد و گفت: دیگر ویژگی این کتاب احساس مثبتی است که برای خواننده ایجاد می کند، از نظر رواشناسان ترس قاتل تمام آرزوهای ما به شمار می رود بنابراین هر چیزی که احساس شجاعت را به ما منتقل کند اتفاقی مثبت است.

رسولی با بیان این که ویژگی بعدی این اثر مقدمه بی نظیر آن است که خواننده را مشتاق خواندن می کند، گفت: در متن کتاب شادی و غم به صورت متعادل بیان شده و نویسنده را خسته نمی کند.

وی در ادامه چاپ کتاب، کیفیت کاغذ و اختصاص 70 صفحه به دوران کودکی با توجه به این که روی جلد عنوان شده خاطرات اسارت معصومه آباد را مورد نقد قرار داد و در پاسخ، نویسنده اثر گفت: کاغذ و کیفیت کتاب به دلیل ارزان تر شدن قیمت کتاب و به سهولت در اختیار قرار گرفتن خواننده برای شرکت در مسابقه سراسری «من زنده ام» بوده است.

وی درباره پرداختن به دوران کودکی در 70 صفحه گفت: معتقدم خواننده ابتدا باید با شخصیت و خانواده من آشنا می شدند تا بتوانند داستان اسارت را بهتر لمس کنند.

یکصد و سومین نشست بلور قلم فرهنگسرای فردوس با پرسش و پاسخ مخاطبان و تجلیل از معصومه آباد نویسنده کتاب «من زنده ام» مورد اشاره و تحسین مقام معظم رهبری، به پایان رسید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط