loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظر دوتن از رهبران مشهور صلح طلب امریکایی درباره نامه رهبری به جوانان

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای

حبیب احمدزاده، نویسنده و پژوهشگر ایرانی، نامه رهبری به جوانان در غرب را به چند فعال صلح طلب ارسال کرده است و حالا بازتاب نظرات آن ها را منتشر کرده است.

شنبه 11 بهمن 1393

حبیب احمدزاده

به عنوان یک وظیفه اخلاقی، دینی و انسانی ، نامه رهبری انقلاب را برای دو تن از رهبران مشهور صلح طلب در امریکا فرستادم . یکی «فیل ویلایتو» از رهبران ضدجنگ در امریکا و سردبیر نشریه «ویرجینییا دیفندر» و دیگری «مایکل برگ» که القاعده در عراق پسرش را سر برید و همین بهانه ای بود تا از این صحنه  مخوف ان کارگردان هلندی در فیلم «فتنه» با وجود مخالفت این پدر و خانواده اش بعنوان اسلام ستیزی  سوء استفاده  کند.

نظر آقای فیل ویلایتو بعد از خواندن چنین بود

Thank you very much for sending this message. Although the United States prides itself on "freedom
of speech" and the free flow of information, I have not seen these words anywhere else. And the Ayatollah's words are reasonable, direct and enlightening .
Phil Wilayto ( Virginia Antiwar Network)

برای ارسال این پیام از شما بسیار سپاسگزارم. اگر چه ایالات متحده به خود درباره وجود "آزادی بیان" ونیز جریان آزاد اطلاعات می بالد، ولی من این کلمات را هیچ جای دیگری ندیده ام. کلمات آیت الله معقول، صریح و روشنگر هستند.
فیل ویلایتو نویسنده و رهبر گروه  ضدجنگ ویرجینیا دیفندر در امریکا

و این نظر مایکل برگ است

Habib. Thank you for sending this wonderful letter from the Ayatollah Seyyed Ali Khamenei, to the youth of Europe and North America. Did you know that my son Nick carried the Qu 'ran with him? This brought him under suspicion of the US Army Police who detained him leading to his death in Iraq in 2004. He wanted to know everything about Islam and did just what the Ayatollah Seyyed Ali Khamenei suggested to the youth - find out first hand with an open mind. What great advice .!
I will forward this around and try to get it published in the newspaper.
Michael berg

حبیب ، ممنون برای فرستادن این نامه بسیار زیبای آیت الله سید علی خامنه ای به جوانان اروپا و امریکای شمالی. آیا شما می دانید که پسر من نیک با خودش یک قرآن داشت و به همین دلیل پلیس ارتش امریکا به او مظنون شد و عاقبت هم در عراق در سال 2004 کشته شد. او می خواست که همه چیز را  در مورد اسلام بداند و درست همان چیزی را که آیت الله خامنه ای به جوانان پیشنهاد کرده است انجام می داد - یعنی که مسایل را با فکر باز و دست اول درک کنند. چه اندرز نیکی. من این را برای دیگران می فرستم و سعی می کنم که در روزنامه هم چاپ شود.
مایکل برگ پدر مقتول  در عراق (نیک برگ )

لازم به یاداوری است که در فیلم «فتنه Fitna» اثر «خیرْت ویلدِرس»، قرآن کریم دلیل اصلی و محرک خشونت در خاورمیانه و جهان معرفی می شود. ولی  اقای مایکل برگ در نامه نگاری های قبلی خود چنین دلیلی را رد می کند و دو انگیزه را برای ساخت اینگونه فیلم ها مطرح می کند که کاملا به درد ما مسلمانان نیز می آید. اول آنکه این نوع فیلم ها با تحریک احساسات مردم مسلمان و احیانا بروز بعضی رفتارهای نسنجیده به هدف خود در نشان دادن مسلمانان به عنوان افرادی خشونت گرا در چشم مردمان نا آگاه غرب صحه گذاشته ولی دلیل دوم و مهم تر ، تایید این حماقت و درست دانستن برداشت  و تفسیر جاهلانه گروه های تروریست از قرآن است. که بلی رفتار شما دقیقا منطبق بر اصل اسلام است و نه نگاهی منحرف و با فیلتر غلط به این دین رحمانی  و بعد این سوال اساسی نیز در نامه هایمان مطرح شد که  چرا در  رسانه های همین  دنیای غرب  که مولانا  در بین خاص و عامش  به شاعر عشق و محبت معروف است هرگز عنوان نمیشود که بیش از دوهزار از ابیات انسانی این شاعر حکیم ، برگرفته دقیق  از ایات  کتاب اسمانی  قران می باشد.  متوجه باشید که این گفتارها و بحث ها با پدری است غربی که القاعده سرپسرش را در بغداد از تن جدا کرده اند.

به هر حال شاید یکی از جنبه های بی بدیلی که دیگر مسولین فرهنگی و سیاسی کشور ما باید از این نامه رهبری در گفتگو با مردمان جهان و حتی فرزندان این آب و خاک یاد بگیرند دعوت مردمان به شناخت است و نه صرفا پذیرش سریع و اولیه. که اگر شناخت  آزادانه نباشد هرگز هیچ  پذیرشی نیز پایدار نخواهد ماند.

و اگر می خواهید در مورد مکاتبات «مایکل برگ» با ما ایرانیان بیشتر بدانید می توانید به مطلبی با نام  «سه نامه به اعماق تاریخ جنگ» در سایت خبرگزاری ها مراجعه کنید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط