loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ چهارم برای کتاب «یک جهان، چندین صدا» با مقدمه مرحوم معتمدنژاد

انتشارات مرتبط : سروش

کتاب «یک جهان، چندین صدا» ویرایش شُن مک براید با ترجمه ایرج پاد و مقدمه مرحوم کاظم معتمد نژاد از سوی انتشارات سروش به چاپ چهارم رسید.

دوشنبه 13 بهمن 1393

کتاب «یک جهان، چندین صدا» خلاصه ای است از متن یک گزارش که به توصیه سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد «یونسکو» که با همکاری صاحب نظران و دست اندرکاران مسائل ارتباطی در دنیا تهیه شده است و در آن کوشش شده مسائل مربوط به ارتباطات بررسی و در پی تجزیه و تحلیل و طبقه بندی لازم، اصول اساسی طرح و تنظیم سیاست های ارتباطی ملی و  همکاری بین المللی در عرصه ارتباطات ارائه شود.

عقایدی که در این اثر ابراز شده است عقاید کمیسیون بین المللی بررسی مسائل ارتباط یا جایی که اشاره شده است، عقیده یکی از اعضای این کمیسیون است و لزوماً عقیده یونسکو نیست. عناوین اختیار شده و ترتیب ارائه مطالب در این اثر به هیچ وجه دالّ بر ابراز هیچ عقیده ای درباره وضع قانونی هیچ کشور یا سرزمین یا مقامات آن، یا درباره تعیین حدود مرزهای هیچ کشور یا سرزمینی، از جانب دبیرخانه یونسکو نیست.

چاپ کامل این کتاب، نخستین بار در سال 1980، و چاپ های بعدی در سال 1981 و سال 1984 به وسیله سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد منتشر شد.

مترجم این کتاب با هدف اطلاع بیشتر محافل دانشگاهی کشور و علاقمندان این حوزه از دیدگاه ها و نظرات در خصوص مسائل ارتباطات و سهم ایران و کشورهای در حال توسعه در تلاش های مربوط به تنظیم و تدوین «نظم نو اطلاعاتی و ارتباطی جهانی» ترجمه این کتاب را آغاز کرد.

به دنبال درخواست از مرحوم کاظم معتمدنژاد استاد فقید و برجسته ارتباطات ایران برای نگارش مقدمه ای جامع در این خصوص، ایشان نیز مقدمه ای درباره سابقه تاریخی و چگونگی تلاش های به عمل آمده در راه ترسیم خطوط اساسی و چارچوب یک نظم نو اطلاعاتی و ارتباطی بین المللی تهیه کرد که در مقدمه این کتاب منتشر شده و به روشن شدن واقعیت های موجود بسیار کمک کرد.

نام کتاب حاضر، بر نسخه هایی که یونسکو منتشر ساخته است و نیز بر اکثر ترجمه های آن به زبان های دیگر، «یک جهان، چندین صدا» می باشد و برای حفظ هویتی که این نام ایجاد کرده، مترجم همین نام را بر ترجمه فارسی اثر گذارد.

برای بهره مندی بیشتر از ترجمه این کتاب، علاوه بر پیوست های اصلی، مترجم، پیوست هایی در باب «آشنایی با یونسکو»، «سیستم های ماهواره ای بین المللی» و نیز بخشی در زمینه چگونگی پیدایش اعلامیه حقوق بشر فرانسه و اعلامیه جهانی حقوق بشر و متن کامل آن دو را به آخر کتاب افزوده است که امید است تلاشی موثر بوده باشد.

چاپ چهارم کتاب «یک جهان، چندین صدا» در 270 صفحه و با قیمت 10هزار تومان در شمارگان هزار نسخه از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط