loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یکصد خاطره درباره مؤسس مرکز آموزش توپخانه کتاب شد

انتشارات مرتبط : روایت فتح

نویسندگان مرتبط : محسن رضایی | سید رحیم صفوی

یکصد خاطره از شهید «حسن شفیع زاده» در قالب کتابی مکتوب و تا نمایشگاه بین المللی کتاب سال آینده منتشر می شود.

دوشنبه 13 بهمن 1393

منصوره قنادیان، نویسنده در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، بیان داشت: کتاب «خاطرات شهید شفیع زاده» از مجموعه کتاب های «یادگاران» به زودی از نشر «روایت فتح» منتشر می شود.

وی معتقد است، این کتاب به خاطرات دوران کودکی، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دوران جنگ، دفاع مقدس و دوره سربازی شهید حسن شفیع زاده که مقارن با انقلاب اسلامی بوده، است.

قنادیان ادامه داد: شهید «حسن شفیع زاده» از زمانی که جنگ آغاز می شود به همراه شهید باکری از تبریز به سمت آبادان حرکت می کند و تا سال 66 که شهید می شود در مناطق جنگی حضور داشته است.

به گفته وی، کتاب «خاطرات شهید شفیع زاده» در قالب مجموعه «یادگاران» از نشر «روایت فتح» که شامل یکصد خاطره از زندگی شهید بوده، منتشر می شود.

قنادیان بیان کرد: شهید شفیع زاده در 3 سال آخر زندگی خود فرمانده توپخانه سپاه ایران می شود و به همراه شهید طهرانی مقدم به فکر تأسیس توپخانه می افتد و بعد خود شفیع زاده مرکز آموزش توپخانه را در اصفهان راه اندازی می کند؛ حتی هر توپی که اوایل جنگ غنیمت گرفته می شد، دوباره بازسازی و بر علیه دشمن استفاده می شد.

وی معتقد است، شهید حسن شفیع زاده در اردیبهشت سال 66 در منطقه ماووت بر اثر اصابت گلوله شهید می شود.

قنادیان با بیان اینکه کتاب «خاطرات شهید شفیع زاده» در مرحله چاپ قرار دارد و تا نمایشگاه بین المللی کتاب سال آینده منتشر می شود، افزود: این کتاب یکصد خاطره از شهید شفیع زاده به نقل از مادر، برادر و همرزمان شهید است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در این کتاب از خاطرات سرداران و فرماندهان جنگ تحمیلی درباره شهید شفیع زاده استفاده شده است، گفت: در کتاب «خاطرات شهید شفیع زاده» از خاطرات فرماندهانی نظیر «محسن رضایی» و «رحیم صفوی» استفاده شده ولی اسامی خاطره گویان در کتاب بیان نشده است.

بر اساس این گزارش، منصوره قنادیان متولد 1361 در تهران و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است، که کتاب «خاطرات شهید شفیع زاده» نخستین اثر وی در حوزه ادبیات داستانی است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط