loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار کتاب «عقائد الإمامیه» به زبان ایتالیائی در رُم

انتشارات مرتبط : موسسه اشراق و عرفان

نویسندگان مرتبط : محمدرضا مظفر

کتاب «عقائد الإمامیه» اثر علامه محمدرضا مظفر به زبان ایتالیائی در رم چاپ و منتشر شد.

یکشنبه 19 بهمن 1393

این نوشتار در راستای معرفی مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در محافل علمی ایتالیا با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در رم و موسسه گفتمان شیعه و کاتولیک در شهر مقدس قم به زبان ایتالیائی ترجمه و توسط انتشارات عرفان به چاپ رسید.

این کتاب که تألیف علامه محمدرضا مظفر می باشد، با توجه به استقبال دانشگاه های ایتالیا در شهرهای رم، ناپل، میلان، پاویا، کالیاری و پالرمو از موضوع و مباحث شیعه شناسی ترجمه، چاپ و منتشر شد.

کتاب «عقائد الإمامیه» در اصل مجموعه سخنرانی­ های مؤلف در سال 1363 هجری قمری در دانشکده دینی «منتدی النشر» عراق است که وی آن را بازبینی کرده و در سال 1370 هجری قمری منتشر کرده است. در سال 1380 هجری قمری، اصلاحاتی دیگر بر روی این کتاب صورت گرفت و به همراه مقدمه مؤلف و مقدمه ای دیگر از حامد حفنی، استاد سنی مذهب دانشگاه قاهره، در مصر منتشر شد.

مرحوم مظفر دو مقدمه بر چاپ اول و دوم کتاب نوشته که در مقدمه چاپ اول (1370ق) هدف خویش را این چنین بیان می کند: «هدفم این بود که خلاصه ای از عقاید اسلامی را که از طریق اهل بیت بدان رسیده بودم، ضبط کنم و به منظور استفاده همگان، این مجموعه را عاری از هرگونه استدلال و برهان و خالی از بیان روایاتی که در بیشتر مسائل اعتقادی از ائمه وارد شده بود، نوشتم» .

وی در مقدمه چاپ دوم (1381ق) می نویسد: «آنچه مرا به چاپ مجدد این کتاب تشویق کرد، امید از میان برداشتن ابرهای غبارآلود میان دو طایفه شیعه و سنی و پاک کردن غبار نشسته بر روی عقاید صحیح اسلامی بود» . وی در این مقدمه بهترین راه حل برای تقریب بین مذاهب را، کشف حقایق هر مذهب از منابع اصلی و طریق صاحبان آن مذهب می داند نکته مهمی که مقام معظم رهبری (دام ظلّه العالی) در نامه اخیر خود به دانشجویان اروپا و آمریکای شمالی مورد توجه و تأکید قرار دادند.

کتاب عقائد الامامیه مرحوم مظفر به زبان بسیار روان و ساده نگاشته شده و در معرفی برخی از اعتقادات شیعه مثل خداشناسی، تقلید، صفات الهی، عدل، قضا و قدر، نبوت، عصمت انبیاء، امامت، معاد و بالاخره برخی از آموزه های تربیتی اثر بسیار ارزنده ای بشمار می رود و برای کسانی که تازه با مفاهیم شیعه امامی آشنا می شوند، خواندن آن توصیه می شود.

*مؤسسه گفتمان شیعه و کاتولیک و بسته های علمی در راه

ترجمه ایتالیایی یک بسته بزرگ 9 (نه) بخشیِ شیعه شناسیِ علمی، روزآمد و تیمی، ارائه شده از سوی 9 تن از دانشوران فرهیخته حوزه علمیه قم و گردآوری شده در دفتر تبلیغات اسلامی شهر مقدس قم، ترجمه کتاب گرانسنگ «اصل الشیعه و اصول ها» اثر چشمگیر مرحوم علامه کاشف الغطاء، ترجمه کتاب قیّم «تأسیس الشیعه» اثر مرحوم آیت الله سید حسن صدر به زبان ایتالیایی و ترجمه انگلیسی کتاب بی بدیل «حکمت نامه عیسی بن مریم (ع)» از آثار نوآورانه و خواندنی مؤسسه دارالحدیث شهر مقدس قم از دیگر اقدامات علمی و جهانی مؤسسه گفتمان شیعه و کاتولیک است که در راستای معرفی تاریخ و اندیشه شیعه امامی و همگرایی و تقریب ادیان آسمانی و مذاهب به تدریج و در آینده ای نزدیک به جامعه علمی خارج از کشور بالاخص ایتالیا هدیه خواهد شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط