loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«صهیونیست ها چه اعتقادی دارند؟» منتشر شد

انتشارات مرتبط : خرسندی

کتاب «صهیونیست ها چه اعتقادی دارند؟» با ترجمه «داود علمایی» از نشر خرسندی منتشر شد.

یکشنبه 19 بهمن 1393

کتاب «صهیونیست ها چه اعتقادی دارند؟» توسط «کالین شیندلر» تألیف و «داود علمایی» آن را ترجمه کرده است.

نویسنده در کتاب «صهیونیست ها چه اعتقادی دارند؟» تلاش دارد تا مخاطب را با زوایای مختلف پیدایش صهیونیسم، آشنا سازد.

این کتاب دارای پنج فصل و بخش هایی همچون «تعمق میان اهریمن سازی و فانتزی»، «آیا تاریخ یهود پایان یافته بود؟»، «پناهندگی و آزار و اذیت در اروپای شرقی»، «تجربه زندگی در اروپای غربی»، «پیدایش صهیونیسم»، «دین و مسئله هویت»، «چپ اروپایی و راست مسیحی» و «وقایع بر اساس زمان بندی» است.

یکی از بخش های فصل سوم کتاب «صهیونیست ها چه اعتقادی دارند؟» به «تعالیم صهیونیسم چه بود؟»، اختصاص دارد که در ذیل بخشی از آن را می خوانید:

صهیونیسم هیچگاه یک مکتب یکپارچه نبود و بهتر آنست که درباره طیف متنوعی از صهیونیسم صحبت کنیم. نظر عمومی هرزل از صهیونیسم از همان بدو حرکت، گرایش به مکتب های متنوع ایدئولوژیکی بود، مکتب های صهیونیسم مارکسیستی و اولین مکتب کیبوتیسم (مزارع اشتراکی در اسرائیل) از این قبیل بودند.

در واقع آنها خود را بخشی از صهیونیست جنبش انقلابی روسیه می دانستند. پیروان دیگر مکاتب اشکال مختلف ایدتولوژیکی را رد می کردند و خود را با مکتب فکری «احترام به خود» تولستوی که توسط گوردون و کشاورزان تبلیغ می شد متصل می کردند.

خاخام هایی مثل اسحاق راینس و مایر بار ایلان نهضت صهیونیسم مذهبی را بنا نهادند، زیرا معتقد بودند حرکت اصلی جنبش می تواند آئین یهود را از آموزش و فعالیت های مکتب صهیونیسم حذف کند. بنابراین، شعار خود (سرزمین اسرائیل برای مردم اسرائیل، بر اساس تورات اسرائیل) را مطرح نمودند.

گفتنی است، «نشر خرسندی» کتاب «صهیونیست ها چه اعتقادی دارند؟» را در 115 صفحه و با قیمت 6000 تومان منتشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط