loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وزارت کتاب تاسیس شود

سه‌شنبه 1 بهمن 1387

رسول جعفریان رئیس کتابخانه مجلس با بیان اینکه مقوله چاپ و نشر در کنار کتاب از منزلتی بالا در جمهوری اسلامی بهره مند شده است خواستار تاسیس وزارتخانه‌ای با عنوان وزارت کتاب شد.

حجت‌الا‌سلام رسول جعفریان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاکید بر منزلت و مقام کتاب گفت: به دلیل اهمیتی که کتاب و کتابخوانی در جمهوری اسلامی پیدا کرده است ضرورت تاسیس یک وزارتخانه مستقلی با عنوان وزات کتاب احساس می‌شود.

وی افزود: وزارت ارشاد تا کنون فعالیتهای خوبی در این عرصه داشته است ولی به دلیل اهمیت کتاب در فرهنگ مردم تاسیس وزارتخانه‌ای با این نام شایسته است.

رسول جعفریان در واکنش به پیشنهاد نایب رئیس چاپخانه‌داران ایران برای تشکیل فراکسیون چاپ در مجلس گفت: تشکیل این فراکسیون نمی‌تواند برای مشکلات حوزه چاپ  چندان گرهگشا باشد و اگر قرار باشد برای هر حرفه و صنفی فراکسیون تشکیل دهیم مجلس از انجام وظایف اصلی‌اش باز می‌ماند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات اجرایی حوزه چاپ در حیطه کاری نمایندگان مجلس تعریف نشده است اظهار داشت: یکی از مشکلات کار مجلس این است که وقتش را با جزییات تلف می‌کند نمایندگان نباید وقتشان را با رسیدگی به این مشکلات جزیی تلف کنند و تنها باید به مسائل کلان جامعه بپردازند.

جعفریان در ادامه گفت: نباید از مجلس انتظار داشته باشیم بر اجرای کارها هم نظارت کند. مسئولان چاپخانه می‌توانند دغدعه‌های خود را با نمایندگان در میان بگذارند تا اگر خلاءهای قانونی در این زمینه وجود داشته باشد مجلس آنها را رفع کند.

وی با اشاره به جایگاه نه چندان مناسب کتاب در میان عامه مردم گفت: کتاب در جامعه ما به عنوان کالای اساسی مورد نیاز محسوب نمی‌شود و به محض اینکه وضعیت معیشتی افراد کمی نامساعد می‌شود اولین چیزی که از سبد مایحتاج خود خارج می کنند کتاب است.


کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط