loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سازمان سیا «چه گوارا» را به قتل رسانده است

نویسندگان مرتبط : چه گوارا

بر اساس اسنادی که اخیرا توسط دو نویسنده آمریکایی در کتاب «چه کسی چه را کشت» منتشر شده ، سازمان سیا مسئول قتل «چه گوارا» مبارز انقلابی آمریکای لاتین بوده است.

یکشنبه 26 بهمن 1393

در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، روز گذشته کتابی در کوبا معرفی شد که نشان می دهد اسناد، شواهد و مدارک زیادی مبنی بر اینکه دولت ایالات متحده آمریکا دستور قتل «ارنستو چه گوارا» چهره مشهور انقلابی آمریکای لاتین را در سال 1967 میلادی صادر کرده است وجود دارد.

این کتاب که «چه کسی «چه» را کشت؟» نام دارد توسط «مایکل راتنر» و «مایکل استیوون اسمیت» نویسندگان آمریکایی نوشته شده است؛ آنها در کتاب خود مستند کرده اند که سازمان سیا در این جنایت دست داشته است.

«اسمیت» روز گذشته (جمعه) نسخه کوبایی این کتاب را در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب «هاوانا» پایتخت کوبا – 2015 ارائه داد.

هر دو نویسنده طی چند سال اخیر اسنادی را علنی کرده اند که نشان می دهند پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) «گوارا» را سال ها قبل از اینکه به «چه» افسانه ای تبدیل شود تحت تعقیب قرار می داده است.

«چه کسی «چه» را کشت؟» تنها یک نگاه اجمالی به تمام راز و رمزهایی است که هنوز در قتل «گوارا» پنهان مانده اند و تمام بخش های حذفی اسناد رسمی را که به آنها دسترسی داشتند مورد قضاوت قرار می دهد.

کتاب مذکور مسئله شایع شده در مورد مرگ «گوارا» را تکذیب می کند که عنوان می کردند افسران ارتش بولیوی که در آن زمان پاسخگوی منافع واشنگتن بودند مرگ «چه» را رقم زده اند.

«اسمیت» خاطرنشان کرد: با وجود حذفیات، اسناد فاش شده نشان می دهند که «چه» توسط سازمان سیا به قتل رسیده، دستگیر و زخمی شده، جنایتی جنگی که توسط دولت آمریکا تایید شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط