loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با اخلاق امام خمینی با «درس هایی از اخلاق امام(ره)»

انتشارات مرتبط : تسنیم

نویسندگان مرتبط : سید روح الله موسوی خمینی | رسول سعادتمند

کتاب «درس هایی از اخلاق امام(ره)» که از سوی رسول سعادتمند تالیف شده بخش هایی از سلوک و رفتار امام راحل را برای خواننده روایت کرده است.

یکشنبه 26 بهمن 1393

گفتار و رفتار امام خمینی (ره) به عنوان یک مجتهد و فقیه اسلام شناس و تربیت شده مکتب اسلام ناب محمدی(ص) می تواند یک الگو باشد و ایشان با بهره مندی کامل از این مکتب فصل نوینی را در تاریخ معاصر فراروی انسان های کمال جو گشوده است.

کتاب «درس هایی از اخلاق امام(ره)» که از سوی رسول سعادتمند گردآوری و تنظیم شده بیانگر گوشه ای از سلوک و رفتار آن امام راحل در عرصه زندگانی فردی و اجتماعی ایشان است که مطالعه این اثر برای خواننده جذاب و مفید خواهد بود.

این کتاب که از زبان دیگران بخشی از زندگانی امام بیان می شود در هفت فصل تدوین گردیده که در فصل اول با عنوان اخلاق در خانواده؛ مخاطب با درس هایی فراوان از این شخصیت بزرگ آشنا می شود و نحوه صحیح برخورد با خانواده را فرا می گیرد که احترام به بزرگان خانواده، آیین همسرداری، خودکفایی در منزل، تربیت فرزندان، احترام به مادر، توجه به اطرافیان و محبت به آنان، تربیت دینی، نماز، رعایت حجاب و عفاف، رفتار با نامحرم، غیبت، تحصیل و انتخاب شغل و ازدواج فرزندان از عناوین مطالب این فصل است.

خواننده کتاب در فصل دوم با آراستگی و پاکیزگی امام راحل آشنا می شود و در فصل سوم درس هایی از قناعت و ساده زیستی را می آموزد که قناعت در مسکن، قناعت و صرفه جویی در پوشاک و لوازم زندگی، صرفه جویی در مصرف آب، صرفه جویی در مصرف برق و صرفه جویی در کاغذ از عناوین مطالب فصل سوم است.

نظم و رعایت قوانین و مقررات عنوان فصل چهارم کتاب است که طبق دیدگاه امام راحل افراد منظم به جایی می رسند و در ضمن خاطره ای از دختر ایشان مخاطب در می یابد که امام قوانینی که همسرشان هم در خانه می گفتند، تبعیت می کردند.

در فصل پنجم گوشه هایی از عشق به مردم و دفاع از پیشوانه های انقلاب بازگو می شود و امام از زبان یاران عنوان فصل ششم کتاب است که ویژگی های رفتاری و ویژگی های عبادی و معنوی محور اصلی مطالب این فصل است که مخاطب با دریچه ای از رفتار امام در نماز، نماز شب، قرآن، دعا و ذکر و زیارت و عزاداری آشنا می شود و در آستانه عروج عنوان فصل هفتم است.

در پایان این کتاب 204 صفحه ای که از سوی انتشارات تسنیم به چاپ رسیده، تصاویر زیبایی از امام و طرح سوالاتی برای برگزاری مسابقات نیز گنجانده شده است.

در فرازی از این کتاب می خوانیم:

«پسرم! ما که عاجز از شکر او و نعمت های بی منتهای اوییم پس چه بهتر که از خدمت به بندگان غفلت نکنیم که خدمت به آنان خدمت به حق است؛ چه که همه از اویند. هیچ گاه در خدمت به خلق الله خود را طلبکار مدان که آنان به حق منت برمادارند، که وسیله خدمت به او جل و علاهستند و در خدمت به آنان به دنبال کسب شهرت و محبوبیت مباش که این خود حیله شیطان است که ما را در کام خود فرو برد.»

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط