loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«ضعف جامعه اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی» منتشر شد

انتشارات مرتبط : خرسندی

کتاب «ضعف جامعه اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی» از نشر خرسندی با ترجمه «علیرضا ثمودی» و «حسین خلیلی اقدام» منتشر شد.

سه‌شنبه 28 بهمن 1393

کتاب «ضعف جامعه اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی» از نشر خرسندی با ترجمه «علیرضا ثمودی» و «حسین خلیلی اقدام» منتشر شده است.

با توجه به اینکه «ایمی پدازور» یک نویسنده اسرائیلی است، بسیاری از دیدگاه های منعکس شده در کتاب «ضعف جامعه اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی»، جانب دارانه و در راستای تأمین منافع رژیم صهیونیستی است.

این کتاب دارای 9 فصل با عنوان «مبارزه با عملیات های استشهادی»، «جنگ با ارتشی مرموز و ناشناخته»، «رقبای جدید واکنش های قدیمی»، «ایران و حزب الله»، «معمای لبنان»، «نجات گروگان ها»، «مسیری به سمت الگوی دفاعی و پیش از آن» و «ظهور دکترین مبارزات تروریستی رژیم صهیونیستی»، است.

در بخشی از این کتاب درباره «مسیر منتهی به جنگ دوم لبنان»، می خوانیم:

سه سال پیش از وقوع این حوادث، رژیم صهیونیستی امیدوار شده بودند که با گذشت یک دهه از به گروگان گرفته شدن دیرانی فشارها بر رهبری حزب الله بتواند اثرات مثبتی از خود بر جای بگذارد.

* طرح های پیچیده حزب الله برای ربایش افسران ارشد صهیونیسم
در این دوره، پیش نویس یک توافقنامه سه مرحله ای میان حزب الله و رژیم صهیونیستی تهیه شده بود. در مرحله اول، اسرائیل با آزادی 19 اسیر لبنانی موافقت کرد که در صدر این فهرست نام دیوانی به چشم می خورد. این زندانی ها به دور از چشم همگان و در قلب یک پایگاه نظامی در نزدیکی کیبوتص متزر در یک ساختمان یک طبقه نگهداری می شدند.

یگان 504 امان مسئولیت حفاظت از این تأسیسات را بر عهده داشت که با عنوان باراک 1931 شناخته می شد. علاوه بر این، بیش از چهارصد زندانی امنیتی نیز در زندان های رژیم صهیونیستی نگهداری می شدند.

در مقابل، حزب الله نیز وعده داد اجساد سه سرباز اسرائیلی کشته شده در اکتبر 2000 را به رژیم صهیونیستی برگرداند و الهانان تانه بائوم را نیز آزاد کرد.

این سه سرباز صبح روز 7 اکتبر 2000 به هنگام گشت زنی در مرز لبنان توسط نیروهای حزب الله دستگیر شدند. در واقع، پس از انفجار چند بمب کنار جاده ای بر سر راه خودروی این سه سرباز نیروهای حزب الله توانستند آنها را بازداشت کنند.

حزب الله در مدت زمان بازداشت این سه سرباز، هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص وضعیت آنها در اختیار رژیم صهیونیستی قرار نداد. تانه بائوم نیز که سرهنگ ارتش رژیم صهیونیستی بود، بنا به ادعای مقام های این رژیم توسط نیروهای اطلاعاتی ایران در آوریل اکتبر 2000 در ابوظبی دستگیر شده بود و پس از مدتی به نیروهای حزب الله سپرده شد.

دستگیری تانه بائوم یکی از طرح های پیچیده حزب الله برای ربایش یکی از افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی بود. پس از آنکه حزب الله از دست داشتن تانه بائوم در معاملات مواد مخدر آگاهی یافت، یک عرب اسرائیلی با وی ارتباط برقرار کرد و پس از مدتی با او به شراکت پرداخت.

* درخواست رژیم صهیونیستی از حزب الله پیش از آزادی زندانیان لبنانی
البته تانه بائوم نمی دانست که غیث عبید با حزب الله نیز همکاری نزدیکی دارد. پس از آنکه این دو در اکتبر 2000 در بروکسل با یکدیگر ملاقات کردند، عبید، تانه بائوم را مجاب کرد که برای انعقاد قراردادی سودآور به ابوظبی بروند.

نخستین مرحله مبادله زندانیان در ژانویه 2004 با موفقیت به انجام رسید. در مرحله دوم، اسرائیل می بایست باقی مانده اسرای لبنانی از جمله سمیر قنطار را آزاد می کرد. سمیر قنطار به دلیل فعالیت های خود به چهار بار حبس ابد محکوم شده بود.

به مرور زمان و به دلیل طولانی بودن مدت زمان حبس قنطار، وی به نمادی از حزب الله تبدیل شده بود و حزب الله برای تکریم او و افزایش اعتبار و وجهه خود درصدد آزادی او از زندان های رژیم صهیونیستی بود.

در مقابل نیز، حزب الله وعده داد اطلاعات موثقی را در خصوص ران آرد در اختیار این رژیم قرار دهد. در زمان انجام مذاکرات مرحله دوم، رژیم صهیونیستی پیش از آزادی زندانیان لبنانی، خواستار دریافت اطلاعات موثق در خصوص آراد شد.

حزب الله با این درخواست اسرائیل مخالفت کرد و به همین خاطر نیز تماس ها میان دو طرف به حالت تعلیق درآمد. دو سال پس از آن، سیدحسن نصرالله مدعی شد که اگر چنانچه حزب الله از وضعیت آراد اطلاعاتی در دست داشت از ان برای آزادی زندانیان لبنانی استفاده می کرد.

* نگاهی به تألیفات و سرگذشت نویسنده این کتاب
بر اساس این گزارش، «ایمی پدازور» دکترای خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه حیفا دریافت کرد. وی بین سال های 2000 تا 2004 به عنوان عضو ارشد در مرکز مطالعات امنیت ملی مشغول به کار بود.

وی در سال 2004 به عضویت مرکز دونالد هریسون در دانشگاه تگزاس درآمد و در سال 2005 با سمت استادی در بخش مطالعات خاورمیانه به فعالیت پرداخت. وی در سال 2007 به مرکز حقوق و امنیت بین الملل رابرت استراوس پیوست.

وی همچنین سردبیر مجله «مطالعات تروریسم و منازعه» بوده است و کتاب هایی همچون، «ریشه های حملات استشهادی: جهانی شدن شهادت (2006)»، «احزاب سیاسی و گروه های تروریستی(2008)» و «پیروزی راست افراطی اسرائیل (2012)» را نوشته است.

گفتنی است، نشر «خرسندی» کتاب «ضعف جامعه اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی» را در 200 صفحه و قیمت 15000 تومان منتشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط