loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پا به پای صهیونیزم از هزار سال پیش تا الان: یهودیان مخفی چه کسانی بودند؟

انتشارات مرتبط : کتاب نیستان

نویسندگان مرتبط : شمس الدین رحمانی | محمدعلی فروغی

نویسنده کتاب ۵۵۵ تلاش کرده است ردپای یهود و صهیونیزم را در تاریخ دنیا رهگیری کند و ارتباط اتفاقات مهم تاریخ را که یهودیان در آن نقش داشته اند به مخاطب نشان دهد.

سه‌شنبه 28 بهمن 1393

کتاب «555» نوشته شمس الدین رحمانی یک از کتاب های متفاوت انتشارات کتاب نیستان است. کتاب نیستان هر چند بیشتر کتاب هایی در حوزه ادبیات را به دست مخاطبان خود می رساند اما کتاب پر مخاطبی چون 555 در حوزه تاریخ دارد که تا کنون چندین بار تجدید چاپ شده است.

نویسنده این کتاب تلاش کرده است، ردپای یهودیت و بعد صهیونیزم را در دنیا ردگیری کند و ارتباط اتفاقات مهم تاریخ را که یهودیان در آن نقش داشته اند به مخاطب نشان دهد. همچنین او به صورت مستدل نشان داده که اندیشه تشکیل سرزمین موعود در فلسطین،  اصلا متعلق به 100 یا 200 سال اخیر نیست و این اندیشه به سال های بسیار دورتر بر می گردد تا اینکه تلاش ها سرانجام در 100 سال اخیر نتیجه داد و به اشغال فلسطین انجامید.

رحمانی تفکر سرمایه داری و استیلای آن بر جهان غرب، ایجاد دین های نوظهور، چه در اسلام و چه در مسیحیت و بسیاری دیگر از گرفتاری های تاریخی بشریت را پیگیری کرده و رد پایش را در فعالیت های صهیونیت ها و یهودیهایی یافته که از هزاران سال قبل به دنبال تصرف دنیا بوده اند.

همچنین او تشکیل محافل فراماسونری را از سال های ابتدایی تشکیلش تا امروز پیگیری کرده و شخصیت های مهم فراماسون تاریخ را که یا یهودی بوده اند یا یهودیانی که تظاهر به مسیحیت می کرده اند، با اسناد و مدارک به خواننده معرفی کرده است. او نشان داده که جرج واشنگتن اولین رئیس جمهور آمریکا یکی از سرکرده های فراماسونری بوده و یهود چگونه تشکیلات فراماسونری را درست کرد تا بتواند بر انگلستان و اروپا و جهان مسلط شود.

نویسنده کتاب، نقطه شروع بحث کتابش را روند تحولات تاریخی انگلستان قرار داده است. به این دلیل که انگلیس بزرگترین استعمارگر و موسس دولت اشغالی اسرائیل در فلسطین است و در همین رابطه، ارتباط انگلیس و دولت هایش را با یهود و صهیونیزم در طول تاریخی تقریبا 800 ساله بررسی کرده است.

تاریخ انگلیس در این کتاب از سال 1290 شروع می شود. زمانی که ادوارد اول پادشاه انگلیس یهودی ها را از این کشور اخراج کرد چون نفرت عمومی  نسبت به یهودیان در این کشور ایجاد شده بود و مردم آنها متهم به هر گونه جنایتی می کردند. این تاریخ با مرور خلاصه ای بر تاریخ عثمانی که دشمن درجه یک اروپاییان بوده اند و جنگ های بسیاری بین آنها و اروپاییان رخ داده، به همراه مهم ترین اتفاقات تاریخی اروپا  پیگیری می شود؛ مثل جنگ های صلیبی یا  شروع تجارت پرسود برده توسط اروپاییان از سال 1442 میلادی. بخش قابل توجهی از این تاریخ نیز به ظهور مارانوها یعنی یهودی های مخفی اختصاص دارد که چگونه تاریخ اروپا را تحت تاثیر قرار دادند و چگونه باعث به وجود آمدن مکتب پروتستان شدند.

اما این کتاب به سال های میان 875 هجری قمری مقارن 1453 میلادی که شهر قسطنطنیه به دست سلطان محمد فاتح عثمانی فتح شد و نامش به اسلامبول تغییر کرد تا نزدیک 555 سال بعد یعنی رحلت امام خمینی(ره) به صورت مفصل تر پرداخته است، چون نبرد میان اسلام و یهودیت در این سال ها همواره به نوعی در جریان بوده است.

همچنین این کتاب به  دو شخصیت اثر گذار در این نبرد به صورت مفصل تر پرداخته است. یکی سید جمال الدین اسد آبادی که به اعتقاد بسیاری محققان از بنیان گذاران اندیشه انقلاب اسلامی و اتحاد مسلمانان بوده و دیگری محمد علی فروغی که برنامه ریز و هدایتگر و سامان ده رژیم پهلوی بود و نویسنده معتقد است هنوز که هنوز است آثار کارهای او در جامعه ما وجود دارد. بخش پایانی کتاب هم به سقوط رژیم پهلوی و تاثیری که این اتفاق مهم تاریخی در سلطه یهود و صهیونیزم در دنیا و رویارویی آن با دنیا اسلام داشته، پرداخته است.

نثر این کتاب بسیار خوش خوان و روان است و اطلاعات بسیاری را به صورت مختصر و مفید به خوانندگان ارائه می دهد تا شناخت بهتری نسبت به تاریخ داشته باشند.

انتشارات کتاب نیستان کتاب 555 را در 216 صفحه با قیمت 2900 تومان منتشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط