loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«انقلاب اسلامی ایران از دیدگاه صاحب نظران استرالیایی» چاپ شد.

کتاب «انقلاب اسلامی ایران از دیدگاه صاحب نظران استرالیایی» به همت رایزنی فرهنگی ایران در استرالیا و به مناسبت سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چاپ شد.

سه‌شنبه 28 بهمن 1393

به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی ایران در استرالیا، کتاب «انقلاب اسلامی ایران از دیدگاه صاحب نظران استرالیایی» را با عنوان انگلیسی «The Islamic Republic of Iran from the Viewpoint of Australian Scholars» را چاپ و منتشر کرد.

این کتاب حاوی 10 مقاله از اندیشمندان استرالیایی در خصوص انقلاب اسلامی است. مقالات منتشر شده در این کتاب عبارت اند از: «دستاوردهای چشم گیر ایران در سی وشش سال گذشته» از عبدالحسین وهاجی، سفیر ایران در استرالیا، «ایران؛ سیری در جمهوری اسلامی» از پروفسور امین صیقل، استاد دانشگاه و رییس مرکز اسلام و عرب دانشگاه ملی استرالیا، «درس هایی از انقلاب اسلامی ایران» از پروفسور تیم اندرسون، استاد علوم سیاسی در دانشگاه سیدنی، «امام خمینی از دیدگاه یک تازه مسلمان» از زینب تیلور رضوی، مدیر و آموزگار مدرسه، «تأثیرات انقلاب اسلامی ایران» از عباس میرزا، روزنامه نگار و فعال صلح، «نهضت امام خمینی و تشکیل حکومت اسلامی در ایران» از شیخ نامی فرحت العاملی، روحانی، «انقلاب اسلامی ایران در 36 سال و تأثیر آن در جهان» از حسین دیرانی، فعال سیاسی، «انقلاب اسلامی برهم زننده معادلات سیاسی و استراتژیک منطقه» از شیخ میکائیل غانم، نماینده مفتی اعظم علویون در سیدنی، «پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی در ایران» از شیخ احمد حسن الجینیدی، رهبر علویون در سیدنی و «امام خمینی و مهاتما گاندی؛ انعکاس اصل عدم خشونت در رهبری» از جابر مصطفی، روزنامه نگار.

مقدمه این کتاب به قلم محسن ابوطالبی، رایزن فرهنگی کشورمان در استرالیا نگاشته شده است. ابوطالبی در مقدمه این کتاب، سعی در معرفی دیدگاه امام خمینی (ره) نسبت به جامعه و بشر دارد و خیر و صلاح، کرامت انسانی و نجات او را محور اصلی و یکی از اهداف تشکیل حکومت توسط امام خمینی (ره) بیان می کند. وی در این مقدمه با اشاره به دیدگاه امام (ره) نسبت به اسلام به عنوان راه نجات جهانیان، هدف از تشکیل حکومت اسلامی را فلاح بشریت می داند.

وی همچنین در مقدمه این کتاب می نویسد: «امام (ره) ثابت کرد که دین اسلام با گذشت زمان و توسعه تکنولوژی به پایان راه خود نرسیده؛ بلکه هم اکنون به عنوان مهم ترین راه نجات بشریت مطرح است.»

ابوطالبی به تأثیر افکار امام خمینی (ره) در جامعه مسلمانان و جهان می پردازد در پایان گفته مقام معظم رهبری را در خصوص امام راحل (ره) می آورد که «شخصیتی آنچنان بزرگ بود که در میان بزرگان و رهبران جهان و تاریخ به جز انبیای الهی و اولیای معصومین (ع) به دشواری می توان کسی را با این ابعاد و خصوصیات تصور کرد.»

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط