loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی» را بشناسید

انتشارات مرتبط : مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | سید روح الله موسوی خمینی

انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کتاب «دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی» نوشته سیدعلی مرتضوی امامی زواره ای را منتشر کرد.

سه‌شنبه 28 بهمن 1393

در کتاب «دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی»، به شیوه ی تحلیلی دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه ی بین الملل بررسی شده است که در بخش های ابتدایی آن دیدگاه های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درخصوص سیاست خارجی، مورد بررسی قرار گرفته و سپس در فصول بعدی به بیان دستاوردهای بین المللی انقلاب در سطح منطقه و جهان و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه ی بین المللی پرداخته شده است.

در مقدمه این کتاب چنین می خوانیم:
انقلاب یکی از پدیده های عظیم و نادر در حیات اجتماعی به شمار می رود؛ آن گونه که نادر بودنش سبب ضعف در شناسایی و عظیم بودنش موجب موضع گیری های متناقض در برابر آن گردیده است. نکته ی مهم در تحلیل این پدیده، اصل تنوع و کثرت در حدود و ماهیت انقلاب ها است. به بیانی دیگر، هر انقلابی را ماهیتی است که نشانه ی هویت و مقاصد مطلوب آن محسوب می گردد.

انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلابی برای خدا و معنویت و ارزش ها نه تنها ریشه در اعتقادات اسلامی داشت بلکه محرک و هدف خود را در دین جست وجو می کرد. اندیشه ی انقلاب اسلامی به عنوان نمونه ای تازه از نظام حکومتی در چشم انداز جهانی، که از سرچشمه زلال اسلام ناب نشأت گرفته بود، توانست در زمانی کوتاه مرزهای محدود جغرافیایی را درنوردد و پیام اصلی خود را که همانا مبارزه با ظلم و ستم و برپایی حکومتی عادلانه بود، به دورترین نقاط جهان برساند. از دیگر سو، انقلاب اسلامی با شکستن انحصارگرایی در عرصه ی روابط بین الملل و برهم زدن معادلات جهانی و منطقه ای توانست اعتماد به نفس را در مسلمانان تقویت کند و با شالوده ریزی نظم بین المللِ فارغ از سلطه ی قدرت های استکباری براساس سیاست «نه شرقی نه غربی» بارقه ی امید را در دل میلیون ها مسلمان و مستضعف جهان بیدار نگه دارد.

اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را بررسی کنیم، بی شک در کنار دستاوردهای داخلی، دستاوردهای بین المللی عظیمی جلوه می کند که هر یک به تنهایی برای موفق دانستن انقلاب قابل استناد است.

این کتاب در شمارگان 2500 نسخه و 224 صفحه و به قیمت 5هزار تومان در قطع پالتویی و در قالب «دانستنی های انقلاب برای جوانان» به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط