loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب خاطرات بی نظیر بوتو به چاپ ششم رسید

انتشارات مرتبط : اطلاعات

کتاب «بی نظیر بوتو دختر شرق» خاطرات بوتو نخست وزیر فقید پاکستان با ترجمه علیرضا عیّاری و توسط انتشارات اطلاعات به چاپ ششم رسید.

یکشنبه 3 اسفند 1393

کتاب «دختر شرق» حاوی خاطرات بی نظیر بوتو، نخست وزیر سابق و رئیس فقید حزب مردم پاکستان است که به قلم خودش به رشته تحریر درآمده است.

او در زمینه های مختلف سخن گفته است: ناآرامی های سیاسی، ناملایمات و لحظات غم انگیز زندگی و در عین حال پیروزیها و اوقات خوش آن، مبارزات سیاسی و حزبی پدرش، مادرش و خودش، کودتا علیه پدرش و اعدام پدرش، حوادث بعد از آن، زندگی خانوادگی اش، زندگی در تبعید و زندانی شدنهای مادرش و خودش، مرگ مشکوک دو برادرش، نخست وزیری خودش و... بی نظیر بوتو کتاب را تقریبا یک سال پیش از بازگشت به پاکستان به رشته نگارش درآورد. پیش از آن وی و خانواده اش به مدت هشت سال در لندن و دوبی به حالت تبعید خودخواسته زندگی می کردند.

این کتاب 17 فصل دارد که «ترور پدرم، سال های حضور در زندان، اخبار و بازتاب های حضور در المرتضی؛ اولین تجربه من از دموکراسی، خواب و خیال حضور در آکسفورد، اخبار و بازتاب های حضور در المرتضی؛ قتل قضایی پدرم، زندان انفرادی در سوکور، محبوس در زندان قدیمی مادرم در کراچی، دو سال در زندان فرعی، سال های تبعید، مرگ برادرم شاه نواز، بازگشت به لاهور و قتل عام آگوست 1986، ازدواج با آصف زرداری، امید تازه برای نیل به دموکراسی، نخست وزیری و مسائل پیش رو» عناوین فصل های مختلف کتاب هستند و در پایان هم آلبومی از تصاویر مراحل مختلف زندگی بی نظیر بوتو آورده شده است.

خود بوتو که این کتاب را نوشته در مقدمه ای درباره زندگی اش توضیح داده است که در بخشی از آن می خوانیم:

من این زندگی را انتخاب نکردم بلکه این زندگی است که مرا انتخاب کرده ایت. در کشور پاکستان به دنیا آمدم و زندگیم در برگیرنده حالات مختلفی از ناآرامی ها، ناملایمات و لحظات غم انگیز و در عین حال پیروزی ها و اوقات خوش بود. پاکستان یک بار دیگر مورد توجه جهان قرار گرفته است. تروریست ها تحت پوشش و با نام اسلام، ثبات و آرامش این کشور را خدشه دار کرده اند. نیروهای دموکراتیک بر این باورند که تقویت و توسعه اصول آزادی موجب ریشه کن شدن و حذف تروریسم خواهد شد. ترس و نگرانی از دست دادن قدرت، شرایط و فرصت ها را به گونه ای رقم زده تا آتش تروریسم روشن تر و نیرو ها و عوامل توسعه و پیشرفت به حاشیه رانده شوند.

خاطرات بی نظیر بوتو توسط علیرضا عیّاری به فارسی ترجمه شده و انتشارات اطلاعات برای ششمین بار آن را به بازار نشر فرستاده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط