loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

توجه ویژه شعرای عراقی به ابوذیه خوانی رهبر معظم انقلاب

شاعران عراقی، ابوذیه ای که رهبر معظم انقلاب خوانده بودند را از حفظ داشتند و اظهار می کردند ویدئوی شعرخوانی رهبر عالی ایران به زبان عربی به صورت وسیعی در کشورهای عربی منتشر شده است.

یکشنبه 3 اسفند 1393

عصر روز پنجشنبه 30 بهمن شعرای ایرانی در قالب جشنواره شعر فجر مهمان مهتایان خود در شهر بصره بودند. این جلسه به دبیر مرتضی حیدری آل کثیر از شعرای خوزستانی برگزار شد.

در این محفل سید جاسم پژوهنده، قاسم بن رشید، سید شبر محسنی حسین پور، عبدالسلام جاسمی زرگانی، عباس حزباوی، علی یاری، فاضل محسنی، سید احمد نادمی، افشین علاء، سید فرج منصوری، فاضل مجدمی مقدم، به همراه تعدادی از شعرای عراقی به شعر خوانی کردند.

یکشب قبل از آن در چهارشنبه شب جمعی از شعرای شهر بصره جهت خوش آمدگویی به محل اقامت شاعران ایرانی رفتند و در نشستی با شعرسرایان فارس زبان شرکت کردند.

در این نشست مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان ضمن تشریح اهداف این بنیاد از آوردن بزرگترین هیات شعری پس از انقلاب به عراق، گفت: زبان اغلب ایرانیان فارسی و زبان معیار عراقی ها عربی است اما این تفاوت زبان باعث نشده که حلقه اصلی یعنی ثقلین که ائمه اطهار و قرآن است از هم گسسته شود و همین موضوع است که ما را به یک امت تبدیل کرده است.

مهدی قزلی در ادامه افزود: امیدوارم این برنامه که اولین برنامه بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در عراق است در طول زمان استمرار پیدا کند و ما شاهد گسترش روابط فرهنگی بخصوص در حوزه ادبیات و شعر بین دو کشور باشیم.

همچنین هیثم البیضانی شاعر و فعال فرهنگی اهل بصره در این دیدار ضمن بیان این که  مشترکات فرهنگی بین دو کشور بسیار زیاد است گفت: توجه و کمک ایران به عراق در مبارزه با داعش درخور توجه است و این حمایت نشانه حسن نیت ایرانی هاست.

همچنین شاعران دیگر عراقی که به قصد خوش آمدگویی در محل اقامت هیات شعری ایران حضور یافته بودند مراتب خوشحالی و خرسندی خودشان را از حضور این هیات اعلام کردند.

در حاشیه این دیدار شاعران عراقی که متوجه حضور مرتضی حیدری آل کثیر شده بودند از او درباره ماجرای شعرخوانی در حضور رهبر انقلاب و همچنین تسلط ایشان به شعر عربی و ابوذیه سوال کردند که حیدری آل کثیر از آشنایی خوب رهبر انقلاب در حوزه شعر صحبت کرد.

نکته جالب توجه این بود که شاعران عراقی ابوذیه ای که رهبر انقلاب خوانده بود را از حفظ داشتند و اظهار می کردند که ویدئوی شعر خوانی رهبر ایران به زبان عربی به صورت وسیعی در کشورهای عربی منتشر شده است.

محفل شعر فجر بصره که دومین برنامه بین المللی نهمین دوره شعر فجر است جمعه گذشته در ساعت ۱۵ با عنوان «فجر المقاومه» در این شهر برگزار شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط