loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دومین شماره نشریه قنوت منتشر شد

دومین شماره نشریه قنوت «نماز و حاکمیت اسلامی» با موضوعاتی نظیر نهضت نمازآموزی، روش پژوهش نماز محور، اهمیت نماز نزد کارگزاران حکومت اسلامی و نماز در آن سوی مرزها منتشر شد.

دوشنبه 18 اسفند 1393

دومین شماره نشریه الکترونیکی علمی ترویجی «قنوت» با عنوان «نماز و حاکمیت اسلامی» از سوی مرکز تخصصی نماز منتشر شد. در این شماره موضوعاتی نظیر نماز تبلیغ سنتی یا مدرن، نهضت نمازآموزی، روش پژوهش نماز محور، نماز مغفول کارگزاران جامعه اسلامی، موضوع یابی پژوهش در نماز و حکومت اسلامی، اهمیت نماز نزد کارگزاران حکومت اسلامی و غبارروبی نماز پرداخته شده است.

همچنین مردم، فرهنگ و ترویج نماز، نگاه ما به نماز دقیق و علمی نیست، حکومت جایگاه بسترساز برای اقامه نماز و نماز در آن سوی مرزها از دیگر عناوین دومین شماره نشریه قنوت است.

در بخشی از مقاله «مردم، فرهنگ و ترویج نماز» به قلم محسن صابری می خوانیم: اولین مسأله در رونق و ترویج نماز این است که در عمل شخصی، به نمازمان کیفیت بدهیم و در مرحله بعد وارد تلاش اجتماعی، ترویج نماز و همگانی کردن آن شویم، کیفیت یافتن نماز به این معنی است که نمازگزار به نماز به چشم «میعاد ملاقات خدا» بنگرد و در آن با خدای خود سخن بگوید و خود را در آن با خدای خود سخن بگوید و خود را در حضور او ببیند، نماز را با توجه به معنی و مفهوم کلمات نماز و همراه با خشوع و حضور  ادا کند، این روح نماز است که بدون آن، نماز کالبدی بی جان است، اگر چه ساقط کننده اقل تکلیف است، ولی برآورنده همه هدف ها و مقاصد تشریع نیست.

مقاله «نماز در آن سوی مرزها» هم می افزاید: برای درک شرایط اقامه نماز و سایر فرایض دینی این گروه مسلمانان، موقعیت کشورهای آنان را باید در نظر گرفت، برخی کشورها بدون حکومت اسلامی اند یا کشورهایی هستند که دولت های معاند و مخالف اسلام دارند، مانند انگلستان، سوئد، کانادا، بعضی کشورها دولت های خنثی دارند و حضور گروه های مخالف اسلام در آن ها کمتر است، مانند چین، هند و روسیه، در نهایت برخی کشورها تبلیغات اسلام هراسی و جهل مردم در آن ها زیاد است، ماند آفریقای مرکزی و میانمار، تفاوت خاستگاه دینی هر فرد که با توجه به تقسیم بندی بالا به مسلمان زادگی و اسلام گزینی تعبیر می شود، در مقتضای سیاسی و فرهنگی کشوری که در آن زیست و زندگی وی قرار دارد، میزان توجه و امکان اقامه و ترویج نماز را برای وی فراهم می سازد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط