loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتابی که مستندات را به مداحان، سخنرانان و مرثیه خوانان فاطمی (س) ارائه می دهد

نویسنده «روضه های فاطمیه: برگرفته از کرامات، اشعار، روضه ها و نوحه های مراجع، علما و شعرا»» این کتاب مستند را برای مداحان، سخنرانان و مرثیه خوانان نوشته است.

سه‌شنبه 19 اسفند 1393

حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نیشابوری که جدیدترین کتابش با عنوان «روضه های فاطمیه: برگرفته از کرامات، اشعار، روضه ها و نوحه های مراجع، علما و شعرا» به تازگی توسط انتشارات «دارالمبلغین» منتشر شده است در گفت وگویی با اشاره به موضوع و محور کلی کتاب گفت: این کتاب مجموعه ای سه جلدی است که در حال حاضر جلد اول آن به چاپ رسیده است. موضوع این اثر چنان که از نامش برمی آید، دربردارنده کرامات، اشعار، روضه ها و نوحه هایی است که توسط مراجع و علما درباره حضرت فاطمه زهرا (س) بیان شده است.
 
وی افزود: در این کتاب ابتدا کرامات را ذکر کرده ام، سپس اشعار مربوط به حضرت زهرا (س) و بعد از آن روضه هایی مستند را آورده ام که از منابع اصیل و دست اول هستند. در بخش روضه ها کتاب های زیادی را مورد استفاده قرار داده ام که از آن جمله می توان به «اصول کافی»، «بحارالانوار»، «مستدرک الوسائل»، «تهذیب الاحکام»، «عوالم العلوم و المعارف»، «هدایة الکبری» و ... اشاره کرد.

حجت الاسلام حسینی نیشابوری که کتاب «روضه های فاطمیه: ... » را برای مداحان، سخنرانان و مرثیه خوانان نوشته است، اظهار کرد: این کتاب برای مخاطبان خود جامع است. به عبارت دیگر، نوحه خوان به دنبال نوحه ها می رود، روضه خوان هم روضه ها را مطالعه می کند و اگر کسی می خواهد شعر بخواند و یا کرامتی را ذکر کند، با مراجعه به بخش اشعار و کرامات به مقصود خود نایل می شود.
 
این نویسنده درباره دلیل های انتخاب این موضوع برای تألیف کتاب، گفت: کتاب های شعری که تاکنون منتشر شده اند معمولاً جدید هستند و سبک و وزن ندارند. شعرهایی با مضامین روایات و احادیث اهل بیت (ع) در قالب کتابی جامع که در آن به این اشعار اشاره شده باشد تقریباً وجود ندارد. اگر هم هست در دسترس مداحان و گویندگان دین به طور وسیع قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: همچنین امکان دارد بعضی روضه هایی که من در کتاب آورده ام، در دیگر کتاب ها هم به آنها اشاره شده باشد اما منابع این کتاب، ارزشمندند. اشاره به این مساله که این روضه ها در کدام منابع و کتاب های اصیل ما آمده اند، بر ارزش آن افزوده است.
 
حجت الاسلام حسینی در پایان درباره زمان چاپ دیگر مجلدات این کتاب توضیح داد: از آنجا که  انتشارات «دارالمبلغین» مواد اولیه تبلیغ برای مبلغان و مداحان تهیه می کند و کتاب هایش به صورت تحقیق گردآوری می شوند، نگارش آنها زمان بَر است. من در جلد اول این کتاب، اطلاعاتی را که در طول سال ها رایج بوده اند، گزینش کرده ام. جلد دوم و سوم هم به همین صورت جمع آوری و منتشر خواهد شد. یادآور می شوم که گلچینی از این کتاب را در دو مجلد و در قطع جیبی چاپ کرده ایم.
 
جلد نخست کتاب 256 صفحه ای «روضه های فاطمیه: برگرفته از کرامات، اشعار، روضه ها و نوحه های مراجع، علما و شعرا» نوشته حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نیشابوری به تازگی با شمارگان هزار نسخه به بهای 6هزار و 500 تومان به همت انتشارات «دارالمبلغین» منتشر و روانه بازار شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط