loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روایتی از عشق تا جنایت در «سروچمان» به چاپ رسید

ملیحه روشن نویسنده کتاب «سرو چمان» گفت: در رمان «سرو چمان» به سرگذشت واقعی یک مبارز پرداختم و کوشیدم عشق، فداکاری، جنگ و حتی جنایت را بازگو کنم.

سه‌شنبه 19 اسفند 1393

روشن در گفت و گویی با اعلام خبر انتشار این رمان، درباره آن توضیح داد: «سرو چمان» درامی اجتماعی است که بر اساس داستان واقعی نوشته شده است. هرچند شخصیت های اصلی رمان واقعی اند اما برخی شخصیت ها هم زاییده تخیلم بوده اند.
 
وی با بیان این که داستان این رمان از زمان مبارزات دوران پهلوی شروع می شود، گفت: ماجرای رمان در فضای دفاع مقدس و سپس، تا امروز ادامه پیدا می کند.
 
روشن درباره نحوه پرداخت به «سرو چمان» گفت: راوی ماجرای کتاب، شهربانو است که با تکنیک رجوع به گذشته، به عشق نخستین خود «فرهاد» اشاره می کند. فرهاد مبارزی انقلابی است که در جریان جنگ تحمیلی مفقود الاثر می شود.  در این داستان کوشیدم عشق، فداکاری، جنگ و حتی جنایت را بازگو کنم.
 
این نویسنده درباره ماجرایی که داستان «سروچمان» را از آن برگرفته است، توضیح داد: داستان اصلی این کتاب الهام گرفته از شخصیت یک خان است که پدربزرگ پدرم بوده است. این نخستین اثر داستانی ام محسوب می شود و پیشتر، با توجه به تحصیلاتم در زمینه سینما، فیلمنامه نویس بوده ام.

روشن ادامه داد: «سرو چمان» داستانی است که بسیار قابلیت فیلمنامه و ساخت سریال دارد. با توجه به این که در فیلمنامه بسیاری از دیالوگ ها امکان پیاده و اجرا شدن ندارند، ترجیح دادم که ابتدا این ماجرا را به عنوان یک اثر داستانی منتشر کنم. در صدد هستم در صورت یافتن کارگردان مناسب، این اثر را در قالب فیلمنامه هم بنویسم.
 
وی درباره طراحی جلد کتاب «سرو چمان» گفت: این طراحی را می پسندم و با توجه به این که کتاب ماجرایی قدیمی را برای جوانی از این نسل روایت می کند، گمان می کنم طراح جلد توانسته روح جوانی را به تصویر روی جلد کتاب هم منتقل کند.

کتاب «سرو چمان» را انتشارات امیرمحمد با شمارگان 700 نسخه، 109 صفحه، قطع رقعی و به بهای 70 هزار ریال روانه بازار نشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط