loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تهدید و قدرت بازدارندگی اتمی ایران در «جنگ آخر»

ماکان عیدی پور در کتاب «جنگ آخر» به موضوع تهدید اتمی بالفعل و بازدارندگی اتمی ایران پرداخته است.

سه‌شنبه 19 اسفند 1393

کتاب «جنگ آخر» نوشته ماکان عیدی پور با موضوع تهدید اتمی بالفعل و بازدارندگی اتمی ایران از سوی انتشارات سیمای شرق منتشر شد.

در این کتاب نویسنده تلاش کرده علاوه بر بررسی موقعیت ایران به عنوان کشور - ملتی که به لحاظ منطقه ای و تاریخی در شرایط خاص و ویژه ای قرار دارد، به چگونگی رفع تهدیدات و خطرات پیش رو بدون استفاده از سرمایه انسانی پرداخته و واقعیت جنگ از منظر بازدارندگی هسته ای را بررسی کرده است.

تشریح نظریه بازدارندگی، بررسی مفاهیم تئوریک گسترده نظیر الگوواره های کلان رئالیسم و لیبرالیسم در علوم سیاسی، تاریخ، جامعه شناسی، منطق، شرق شناسی، فیزیک و سلاح شناسی ازجمله موارد مورد کنکاش در این کتاب است.

تولید بمب اتم و ابزار تحویل، لزوم کار تئوریک، لیبرالیسم و رئالیسم، بازدارندگی، انواع بازدارندگی، تعریف رئالیستی سازوکار جنگ، وضعیت موجود در سیاست جهانی، ابهام هسته ای، موردپژوهی برخی کشورها همچون آلمان، انگلیس، تایوان، پاکستان، سوریه و چند کشور دیگر ازجمله دیگر بخش های این کتاب است.

«جنگ آخر» در 628 صفحه با قیمت 61هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط