loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اردوی بانوان شاعر انقلاب اسلامی در تهران آغاز شد

انتشارات مرتبط : شهرستان ادب

نویسندگان مرتبط : علی محمد مودب | میلاد عرفان پور

مدیرعامل موسسه شهرستان ادب گفت: اگر می خواهیم شاعر باشیم باید مثل شاعران نگاه کنیم و بشنویم؛ حتی گذشتنمان از خیابان هم نباید فقط مانند عابران باشد، بلکه باید مثل شاعران باشد.

پنجشنبه 21 اسفند 1393

دومین اردوی آموزشی شعر بانوان انقلاب اسلامی (آفتابگردان ها) از روز سه شنبه 18 اسفند 1393 در تهران کار خود را آغاز کرد. در این دوره آموزشی بیش از 80 بانوی شاعر از سراسر کشور به مجتمع آدینه ی تهران آمده اند تا در کارگاه های آموزشی شعر شرکت کنند.

در افتتاحیه این اردوی آموزشی علی محمد مودب شاعر و مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب ضمن خوشامد به بانوان شاعر و آرزوی توفیق روزافزون آن ها، به بیان چرایی برجسته شدن بعضی شاعران پرداخت. مودب در این باره توضیح داد: «باید تفکر کنیم که مولوی و حافظ و سعدی و سنایی و... تا معاصران برجسته، چه کرده اند که به این مرتبه رسیده اند؟ این، دریافت شاعر از جهان خودش است که باعث برجسته شدنش می شود. عرفا و اولیای خدا دریافت های بیشتر و بزرگتری از زندگی دارند و حتی غم های در دل انسان ها را می بینند.»

مودب تاکید کرد: «اگر می خواهیم شاعر باشیم باید مثل شاعران نگاه کنیم و بشنویم؛ حتی گذشتنمان از خیابان هم نباید فقط مانند عابران باشد، بلکه باید مثل شاعران باشد.»

این شاعر و مدیر فرهنگی در پایان شاعران را یابندگان گمشده های هستی دانست و برای شاعران دوره ی آفتابگردان ها ارزوی توفیق کرد و سپس به شعرخوانی پرداخت.

پس از این میلاد عرفان پور، شاعر و مدیر دفتر شعر شهرستان ادب به تبیین اردوهای آفتابگردان ها پرداخت: «دوره آموزشی آفتابگردان ها که از سال 1390 کار خود را آغاز کرده است، نه شبیه همایش های شعر است و نه شبیه جشنواره های مرسوم شعری. این دوره ها رویکرد آموزش محور دارد و سعی در تربیت شاعران جوان و نوجوان دارد.»

عرفان پور در ادامه ضمن توضیح فرآیند این دوره ی آموزشی توجه به استعداد شرکت کنندگان را وجه ممیز این دوره دانست و افزود: «توجه و داوری استعداد متقاضیان شرکت در دوره به جای داوری کردن صرف شعر آن ها با در نظر گرفتن سن، محل زندگی، مطالعات، نقد ادبی، خوانش شعر و... نقطه ی مهم این دوره ی آموزشی است.»

عرفان پور سپس به معرفی میهمانان روز اول اردو پرداخت و خانم ها کبری موسوی قهفرخی و حسنا محمدزاده را به شاعران جوان معرفی کرد. هم چنین دو بانوی شاعر مبارز از کشور بحرین نیز در این دوره ی آموزشی میهمان شاعران جوان ایران هستند.

دومین اردوی آموزشی شعر جوان بانوان انقلاب اسلامی (آفتابگردان ها) از امروز 20 اسفند ماه در تهران شروع شده و تا روز جمعه 22 اسفند ماه ادامه دارد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط