loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راویان راهیان نور «معارف جنگ » می خوانند

کتاب «معارف جنگ» از سوی انتشارات ایران سبز منتشر و در اختیار راویان راهیان نورِ نوروز 1394 قرار گرفت.

پنجشنبه 21 اسفند 1393

کتاب «معارف جنگ» نوشه گروهی از استادان و پیشکسوتان دفاع مقدس، زیر نظر امیر سرتیپ ستاد ناصر آراسته، منتشر شد.

در تعریف مفهوم «معارف جنگ» در مقدمه کتاب می خوانیم: «معارف جنگ مجموعه ای از یافته ها، ذخایر و دستاورد های جبهه های نبرد حق علیه باطل است که خداوند متعال به پاس فداکاری ها، ایثارگری ها و برکت خون شهدای والامقام، نصیب رزمندگان اسلام نموده است و از سینه های جوشان آن ها به سینه های پاک و تشنه نسل جوان انقلاب اسلامی منتقل می گردد.»

این کتاب شامل مجموعه منابع آموزشی دوره نظری معارف جنگ به مدت 50 ساعت برای دانشجویان دانشگاه افسری آجاست که به دلیل تقاضای دیگر سازمان ها و اشخاص حقیقی و حقوقی، تصمیم گرفته شد برای عموم مردم منتشر شود.

کتاب «معارف جنگ» در بخش هایی چون تاریخ جنگ تحمیلی عراق علیه ایرن، نیروی هوایی در دفاع مقدس، پدافند هوایی در دفاع مقدس، نیروی دریایی در دفاع مقدس، جهاد سازندگی در دفاع مقدس و امام و فرماندهی راهبردی دفاع مقدس تالیف شده است و به تشریح عملیات های اثرگذار در دوران دفاع مقدس می پردازد.

همچنین عملیات هایی چون طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس و لجستیک نزاجا در جنگ تحمیلی در این کتاب تشریح شده است.

در صفحه 194 کتاب می خوانیم: «روند  کلی جنگ در سال سوم را می توان مشابه عملیات رمضان دانست، یعنی خروج از مرز، تعقیب دشمن و بن بست و توقف. پس از عملیات رمضان، حمایت های منطقه ای و فرامنطقه ای از عراق در زمینه های نظامی، اقتصادی و سیاسی شدت گرفت، زیرا نگرش قدرت های غربی و شرقی و همچنین کشور های منطقه ای  و به ویژه کشور های عربی منطقه نارضایتی نارضایتی از ظهور یک قدرت نظامی جدید در منطقه (جمهوری اسلامی ایران) بود که در پیامد پیروزی های بزرگ و پی در پی ایران در سال دوم و اجرای عملیات رمضان در خاک عراق ناشی می شد.»

«معارف جنگ» را انتشارات ایران سبز، با شمارگان سه هزار نسخه، قطع وزیری، 664 صفحه و به بهای 18 هزار ریال روانه بازار نشر کرده است. این کتاب در اختیار راویان اردو های راهیان نورِ نوروز 1394  قرار گرفته است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط