loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«راه های علاقمند کردن کودکان به مطالعه» مشخص شد

انتشارات مرتبط : سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

نویسندگان مرتبط : محمدرضا سرشار

کتاب «راه های علاقمند کردن کودکان به مطالعه» به قلم محمدرضا سرشار از سوی مؤسسه انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

دوشنبه 25 اسفند 1393

درباره اهمیت مطالعه و نقش آن در پرورش شخصیت افراد و رشد دانش و فرهنگ در جوامع بشری، مقاله های بسیاری نوشته شده است و می شود. با وجود این، هر چه در این زمینه گفته یا نوشته شود، باز هم کم است. اما از آ نجا که در این مقاله روی سخنمان عمدتاً با پدران و مادران، مربیان، معلمان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت با فرهنگ است، اصل را بر این قرار می دهیم که اهمیت موضوع مطالعه و کتاب و کتاب خوانی، بر مخاطبان ما روشن است، و این افراد، با قبول اصل قضیه و توجه به آن، حال مایل اند بدانند به کمک کدام شیوه ها می توانند هر چه بهتر و بیشتر، کودکان تحت سرپرستی شان را به مطالعه علاقه مند کنند.

همچنین، توجه داریم که سخن گفتن درباره اهمیت کتاب و کتاب خوانی، نیاز به مجالی بسیار گسترده و مطلبی کاملاً مستقل دارد ـ که در محدوده عنوانی که ما برای این بحث برگزیده ایم، نمی گنجد. اما به ضرورت، تنها به این نکته، اشاره می کنیم که، امروزه، یکی از راه های سنجش درجه تعالی فرهنگ و تمدن جوامع و ملل مختلف، میزان مطالعه و گرایش به کتاب در میان آنها است.

در مقدمه این کتاب علاوه بر ضرورت مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه آمارهای دقیقی از میزان مطالعه و تولید کتاب در برخی کشورهای جهان ارائه شده است.

کتاب دارای چهار بخش اصلی است که به راهکارهای علاقمند کردن کودکان به مطالعه 1- در خانواده 2- در مدرسه 3- سایر نهادهای فرهنگی جامعه 4- ملاحظات ویژه در کتابخانه های کودکان و نوجوانان پرداخته است.

نکته قابل توجه و مهم این کتاب معرفی کتاب های مناسب گروه های سنی الف تا ه است.
این کتاب با شمارگان 2000 نسخه در 150 صفحه و قیمت 7000 تومان منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط