loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«مشهد از مقاومت تا پیروزی» به بازار نشر آمد

انتشارات مرتبط : مرکز اسناد انقلاب اسلامی

کتاب «مشهد از مقاومت تا پیروزی» با نگاهی به نقش مبارزان این شهر در پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد.

دوشنبه 17 فروردین 1394

کتاب «مشهد از مقاومت تا پیروزی» به بررسی مبارزات علما و مردم مشهد از سال 1341 تا 1357 می پردازد. این کتاب را جمعی از نویسندگان انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشته اند.

مشهد در نهضت پانزده خرداد، مشهد در سال های مبارزه ایدئولوژیک و مشهد در آستانه انقلاب اسلامی، عنوان فصل های این کتابند. در فصل نخست به مواردی چون حوادث نوروز  1342، آیت الله خامنه ای در زندان لشکر 12 مشهد، اوضاع مشهد در زمان هجرت علما به تهران و رابطه تیمسار قرنی و آیت الله میلانی پرداخته است.

مخاطب در فصل دوم کتاب با شیوه مبارزه رهبران و فعالان مبارزه در مشهد و نحوه واکنش این شهر به این مبارزات آشنا می شود و در آخرین فصل کتاب به بازخوانی بازتاب تحولات اجتماعی بر به ثمر رساندن انقلاب اسلامی می پردازد.

فصل سوم کتاب نیز، روایت جوش و خروشِ انقلابیِ علما و مردم عاشورایی شهر مشهد است که با حضور شکوهمند خود در صحنه، با ایثار و ازخودگذشتگی و فدا کردن جان خود، همراه با تمام مردم مسلمان کشور، کار نظام شاهنشاهی را یکسره کردند.

«مشهد از مقاومت تا پیروزی» را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی با شمارگان دو هزار نسخه، قطع وزیری، 528 صفحه و به بهای 160 هزار ریال روانه بازار نشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط