loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چهارمین شماره مجله انگلیسی زبان «آخرین امید» منتشر شد

چهارمین شماره مجله مهدوی «The final hope» با موضوعاتی نظیر احادیث مهدوی، امام زمان(عج) در قرآن، سؤال و جواب پیرامون مهدویت، طول عمر امام زمان(عج)، زندگی نامه حسین بن روح نائب سوم حضرت(عج) برای مخاطبان انگلیسی زبان منتشر شد.

دوشنبه 17 فروردین 1394

چهارمین ماهنامه انگلیسی «آخرین امید» از سوی مرکز تخصصی مهدویت قم منتشر شد، این شماره که مربوط به ماه آوریل است، در 52 صفحه به چاپ رسیده است و حاوی مطالبی مانند کلامی از رهبر در مورد مهدویت، احادیث مهدوی، امام زمان(عج) در قرآن، سؤال و جواب پیرامون مهدویت، طول عمر امام زمان(عج) از منظر قرآن، زندگی نامه حسین بن روح نائب سوم حضرت(عج)، شعر و دلنوشته، تقویم ماه، اعمال ماه و بخش کودک است.

در بخش «امام زمان(عج) و قرآن» به آیه 33 سوره توبه و حدیثی که آن را به مسأله امامت پیوند می دهد و شرح و تفسیر آیه و چگونگی ارتباط آن با مهدویت اشاره شده است.

در بخش دیگری از مجله، به زندگی نامه حسین بن روح نوبختی نائب سوم امام(عج) پرداخته شده است و مقداری از مناقب و علم ایشان، انتصاب ایشان به نیابت خاص و وفات ایشان به شکل مختصری پوشش داده شده است.

در بخش پرسش و پاسخ به مسأله گناه و دوری از امام زمان(عج) پرداخته شده و اینکه بر اساس روایات، آیا چنین فردی می تواند جزو یاران حضرت محسوب شود، همچنین این مسأله مهم نیز مورد تحلیل قرار گرفته است که اگر کسی به گناهان کوچکی مبتلا باشد، چگونه می تواند متوجه شود که احترام و ارج او نزد امام(ع) به چه مقدار است.

در بخش بعدی به مسأله طول عمر از منظر قرآن نگریسته شده و با تمسک به یکسری از آیات ثابت شده است که طول عمر امری بدیهی و ممکن است، همچنین در بخش اعمال ماه، نیز به تعدادی از اعمال مهم ماه رجب به اختصار اشاره شده است.

در بخش کودک نیز در ابتکاری نو سعی شده است که آموزه های مهدوی در قالب داستانی کوتاه و رسا و البته کوتاه که همراه با تصویر مناسبی است برای کودکان نگاشته شود.

به گزارش فارس، حجج اسلام مجتبی کلباسی رئیس مرکز تخصصی مهدویت مدیر مسئول و سیدعبدالمهدی توکل سردبیری ماهنامه انگلیسی «آخرین امید» را بر عهده دارند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط