loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روایت روزهای انقلاب در داستان «اذان بی موقع» منتشر شد

انتشارات مرتبط : حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی

نویسندگان مرتبط : سید روح الله موسوی خمینی | سید مهرداد موسویان

«اذان بی موقع» اثر داستانی سیدمهرداد موسویان از مجموعه روزهای انقلاب است که به تازگی توسط سوره مهر منتشر شده است.

دوشنبه 24 فروردین 1394

سید مهرداد موسویان درباره این اثر گفت: این اثر واقعه تاریخی 11 آذر 1357 و زمانی را که رژیم پهلوی حکومت نظامی اعلام کرد و مردم در پی تداوم راه امام خمینی (ره) برای پیروزی انقلاب بر روی پشت با م ها نوای الله اکبر سر دادند روایت می کند.

این نویسنده درباره محتوای کتاب افزود: قهرمان داستان پسری روستایی به نام خسرو است که پدرش در تهران به شغل بنایی مشغول است. حادثه ای برای پدر باعث می شود تا خسرو به تهران بیاید و با گروهی مذهبی آشنا شود. یکی از اعضای گروه به نام استاد حسن بنا شباهت بسیاری به پدر خسرو دارد. به همین دلیل خسرو به او علاقه مند می شود. در روز 11 آذر سال 1357 حسن بنا اتوبوسی را بین تظاهر کنندگان و ماموران رژیم پهلوی قرار می دهد و ...

موسویان همچنین درباره عنوان «اذان بی موقع» برای کتابش گفت: فریاد های «الله اکبر» مردم بر روی پشت بام ها، حکومت نظامی ماموران رژیم پهلوی را بی اعتبار کرد و به همین دلیل این عنوان را برای رمان انتخاب کردم.
 
مجموعه «روزهای انقلاب» از جمله طرح های دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری است که با مشارکت نویسندگان فعال و نام آشنا در این حوزه است که به منظور آشنایی گروه سنی نوجوانان با مهمترین وقایع به رشته تحریر درآمده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط