loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شبهات حقوق زنان چیست؟

انتشارات بهمن برنا کتابی با عنوان «حقوق زنان و پاسخ به برخی شبهات» را به چاپ رسانده است.

دوشنبه 24 فروردین 1394

شمسی واقف زاده، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین کتابی با عنوان «حقوق زنان و پاسخ به برخی شبهات» را از سوی نشر بهمن برنا به چاپ رسانده است.

مهمترین عامل ایجاد شبهه در ذهن افراد، نداشتن اطلاع دقیق و صحیح از آموزه های دینی است. اگر متولیان امر نتوانند آموزه های دینی و اعتقادی را مستدل و با بیان روشن به جوانان انتقال دهند، طبیعی است در ذهن پویا و جست و جوگر جوان، شبهه یا شبهاتی شکل بگیرد.

نویسنده در این کتاب با اشاره به این که افراد مومن به نوع متفاوتی با شبهات روبه رو می شوند نوشته است:« آنها ابتدا به فکر می پردازند و پس از آن به متخصص امر رجوع می کنند، ایجاد شبهه برای این دسته از افراد، نه تنها منجر به تزلزل در ایمان نمی گردد بلکه به معنای جستجو و یافتن پاسخ صحیح است.»

کتاب حاضر در چهار فصل تالیف شده است. نویسنده در فصل نخست به برخی شبهات درباره حجاب زنان پاسخ داده است. وی در این فصل با تاسی بر آیات قرآن به فلسفه حجاب، مفهوم و ابعاد حجاب و نیز اقسام حجاب پرداخته است و در ادامه به طرح این سوال پرداخته است که : آیا چادر پوشش پیشنهادی اسلام است؟ و چرا چادر حجاب کامل است؟ و چرا بر رنگ تیره چادر تاکید شده است؟

نویسنده در صفحه 42 کتاب خود درباره این که آیا مردان حجاب را به زنان تحمیل کرده اند یا نه؟ نوشته است:« شهید مطهری (ره) در پاسخ به این سوال می نویسد: به عقیده ما ریشه اجتماعی پدید آمدن حجاب حریم و حائل میان زن و مرد را در میل به ریاضت یا میل نرد به استثمار زن، یا حسادت مرد، یا عدم امنیت اجتماعی  یا عادت زنانگی نباید جستجو کرد. ریشه این پدیده را در یک تدبیر ماهرانه غریزی خود زن باید جستجو کرد.»

حقوق فردی زنان و پاسخ به شبهاتی در این باره عنوان فصل دوم از این کتاب است. در این فصل مسائلی مانند سن تکلیف در بین دختران، محرومیت زنان در جهاد بررسی شده است.

خواننده در ادامه این کتاب و در فصل سوم با موضوع حقوق خانوادگی و زناشویی زنان آشنا می شوند. نویسنده در این فصل به مهریه زن، نفقه و تمکین و نیز قوانین طلاق پرداخته و درباره هرکدام از آنها به خوانندگان و علاقه مندان توضیحاتی داده است.

پاسخ بر برخی سوالات و شبهات در مورد احکام و حقوق اجتماعی زنان عنوانی است که در فصل چهارم به آن پرداخته شده است. در این فصل به مساله دیه زنان، سهم ارث و محرومیت زنان از قرار گرفتن به عنوان مرجع تقلید سخن گفته شده است.

در ادامه این فصل نویسنده به اشتغال زن و برخی مناصب اجتماعی از سوی زنان پرداخته است.

کتاب «حقوق زنان و پاسخ به برخی شبهات» در 144 صفحه، به قیمت هفت هزار تومان از سوی نشر برنا بهمن منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط