loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معرفی نرم افزار تفسیرالمیزان در جمع دانشجویان افسری دانشگاه امام حسین(ع)

در بازدید جمعی از دانشجویان افسری دانشگاه امام حسین(ع) با مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، مسئول واحد آموزش مرکز نور با اشاره به تاریخچه فعالیت های مرکز، نرم افزار تفسیر المیزان را برای آنان معرفی کرد.

دوشنبه 24 فروردین 1394

جمعی از دانشجویان افسری دانشگاه امام حسین علیه السلام با حضور در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از نزدیک با فعالیت های علمی و پژوهشی این مرکز آشنا شدند.

در این دیدار که نزدیک به 200 نفر از دانشجویان مقطع دکترا و کارشناسی ارشد حضور داشتند، مسئول واحد آموزش مرکز نور با اشاره به تاریخچه فعالیت های مرکز و بنا به درخواست میهمانان نرم افزار تفسیر المیزان را برای آنان معرفی کرد.

حجت الاسلام حامد مقیسه در این دیدار عنوان کرد: نرم افزار فرهنگ موضوعی تفسیر المیزان پس از ۶ سال تلاش گروه های پژوهشی و برنامه نویسی هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

وی  افزود: این نرم افزار حاوی فرهنگ موضوعی تفسیر المیزان (چکیده بر متن تفسیر المیزان، نمایه ترکیبی و کلیدواژه)،  فرهنگ لفظی تفسیر و ترجمه المیزان (جستجوی ساده و ترکیبی در متن و فهرست تفسیر المیزان و ترجمه آن)، متن کامل تفسیر 20 جلدی «المیزان فی تفسیر القرآن» اثر علامه طباطبایی(قدّس سرّه) به همراه ترجمه فارسی (20 جلد) است.

وی ادامه داد: ارائه بیش از: 11هزار کلیدواژه،  131هزار نمایه ترکیبی و 40 هزار موضوع (چکیده) برداشت شده از تفسیر المیزان دیگر محتویات این نرم افزار را تشکیل می دهد.

حجت الاسلام مقیسه به امکانات و قابلیت ها این نرم افزار اشاره کرد و گفت:  ارتباط و اتصال کامل ترجمه با متن تفسیر المیزان، ارجاع اصطلاحات هم ارز در نظام مترادفات، تفکیک اصطلاحات چند معنایی در نظام مشترکات، ارائه فهرست مفاهیم وابسته در نظام مرتبطات، متن قرآن کریم به همراه ترجمه به زبان های فارسی، انگلیسی و اردو، با قابلیت جستجو و چاپ، متن کامل چند دوره لغت نامه با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات، همچنین قابلیت های پژوهشی و یادداشت برداری، ذخیره سازی، ویرایش و چاپ متن از جمله این امکانات هستند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط