loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فراخوان نهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی منتشر شد

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای

نهمین همایش بین المللی پژوهشهای قرآنی با محوریت قرآن کریم و فرهنگ وحیانی همزمان با سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

دوشنبه 24 فروردین 1394

با توجه به جایگاه و اهمیت فرهنگ و دغدغه ها، منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص نهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با محوریت قرآن کریم و فرهنگ وحیانی در چهار بخش «مقاله نویسی، کتاب، پایان نامه و طرح پژوهشی» برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، محورهای کلی این همایش عبارتند از:
۱.  مبانی و شاخصه های فرهنگ اسلامی
۲. ماهیت و ارکان فرهنگ اسلامی
۳. آثار فردی و اجتماعی فرهنگ اسلامی (قرآنی)
۴. اهل بیت علیهم السلام و فرهنگ اسلامی (سیره و فرهنگ)
۵. آسیب شناسی، چالش ها و موانع فرهنگ اسلامی
۶. راهکارهای ایجاد، توسعه و تعمیق فرهنگ اسلامی
۷. فرهنگ اسلامی و مطالعات بین رشته ای
۸. مقایسه تطبیقی فرهنگ اسلامی و فرهنگ غربی

مهلت ارسال آثار ارسال به این دوره همایش تا اول اردیبهشت ماه ۹۴ است. همچنین، همزمان با اعلام مقالات برگزیده و برگزاری همایش از حدود ۴۰ اثر برگزیده تجلیل و جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. مقالات برگزیده نیز در مجموعه مقالاتی با امتیاز علمی ـ پژوهشی به چاپ خواهد رسید.

 در سال گذشته ضمن تجلیل از ۴۰ اثر برگزیده به نفرات اول تا پنجم از ۱۲۰ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال اهداء شد.

نشانی دبیرخانه همایش: تهران، خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، سازمان اوقاف و امور خیریه، مرکز امور قرآنی، دبیرخانه همایش بین المللی پژوهش های قرآنی.

دبیرخانه علمی: قم، بلوار شهید صدوقی، بلوار عطاران، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، معاونت پژوهش و فناوری، دبیرخانه علمی همایش بین المللی پژوهش های قرآنی. تلفکس: ۴ و ۳۲۹۴۰۵۰۳-۰۲۵

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط