loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب همسر امام خمینی( ره) به روایت اسناد رونمایی می شود

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | سید روح الله موسوی خمینی

کتاب بانوی انقلاب به روایت اسناد که با مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تدوین و منتشر شده است، روز یکشنبه 23 فروردین ماه همزمان با بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی در محل اجلاس سران رونمایی خواهد شد.

دوشنبه 24 فروردین 1394

امین عارف نیا مدیرکل حوزه ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: کتاب بانوی انقلاب به روایت اسناد، گزارش مستندی از مجموعه اسناد، یادداشت ها و برخی آثار به جای مانده از مرحومه خدیجه ثقفی همسر فقید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) است که به همت علی ثقفی برادر آن مرحومه و غلامعلی اصغریان گردآوری شده و سازمان اسناد و کتابخانه ملی نسبت به انتشار آن اقدام کرده است.

وی در ادامه گفت: امسال به مناسبت ششمین سالگرد درگذشت آن مرحومه همایش یک روزه ای در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد و علاوه بر رونمایی از کتاب بانوی انقلاب که شامل اسناد، زندگینامه خودنوشت، اشعار و تصاویر منتشر نشده از ایشان است، نمایشگاهی هم از آثار به جای مانده از حاجیه خانم ثقفی در حاشیه همایش در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

عارف نیا در پایان گفت: پس از پایان همایش، نمایشگاه آثار و اسناد بانو قدس ایران تا پایان فروردین ماه در محل گالری کتابخانه ملی برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود.

مرحومه خدیجه ثقفی معروف به قدس ایران همسر حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۲۹2 به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۰۸ خورشیدی با بنیانگذار جمهوری اسلامی ازدواج کرد. پدر حاجیه خانم خدیجه ثقفی مرحوم میرزا محمد ثقفی تهرانی از شاگردان شیخ عبدالکریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم بود و در زمان ادامه تحصیل در قم با حاج آقا روح الله که در آن زمان ۲۷ سال داشت آشنا شده بود و همین آشنایی واسطه ازدواج دختر او با امام شد. مرحومه خدیجه ثقفی در حدود ساعت ۹:۱۵ صبح اول فروردین ۱۳۸۸ در سن ۹۶ سالگی در بیمارستان خاتم الانبیا تهران به دیدار معبود شتافت و در تاریخ ۲ فروردین و پس از اقامهٔ نماز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در مرقد حضرت امام خمینی و در جوار همسر و فرزند خویش آرام گرفت.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط