loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار کتاب کودک در آمریکای لاتین در پاسخ به توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص)

کتاب کودکانه «دوست من عنکبوت» نوشته بابک صابری و با تصویرگری حسن عامه کن به زودی از سوی گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی به زبان اسپانیایی و پرتغالی منتشر می شود.

دوشنبه 24 فروردین 1394

کتاب کودکانه «دوست من عنکبوت» نوشته بابک صابری و با تصویرگری حسن عامه کن به زودی از سوی گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی به زبان اسپانیایی و پرتغالی منتشر می شود.

این کتاب کودکانه، حکایت پنهان شدن پپامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در غار است که در جریان خروج پیامبر از مکه به سوی مدینه رخ داد. مشرکان به جست و جوی یافتن او کوه و برزن را به دنبالش می گشتند و حضرت به مدت سه روز در درون یک غار پنهان شد. به فرمان خداوند متعال عنکبوتی بر در غار منزل کرده و تار تنیده بود و کبوترهایی در آنجا تخم گذاشته بودند بترتیبی که هر کس این صحنه را می دید یقین می کرد سالها کسی از این شکاف عبور نکرده و داخل غار از وجود هر جنبنده ای خالی است.

بابک صابری جریان تلاش عنکبوت و کبوتر را برای نجات جان پیامبر (ص) با ادبیات کودکانه به رشته تحریر در آورده و حسن عامه کن نیز با تصویرگری صحنه هایی از این حکایت جالب را به نقش کشیده است.

این اثر که هنوز به زبان فارسی منتشر نشده، قرار است در نخستین گام با حمایت نویسنده این کتاب، از سوی گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی به زبان های اسپانیایی و پرتغالی برای کودکان منطقه آمریکای لاتین منتشر گردد.

با توجه به توهین نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اعظم (ص)، گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی وابسته به موسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق در نظر گرفته است، با انتشار این اثر گوشه ای از شخصیت و عظمت پیامبر اکرم را به کودکان و نوجوانان آمریکای لاتین معرفی کند.

در این داستان که تلاش شده است از ساختار مذهبی فاصله بگیرد و به تلاش حیوانات برای نجات جان بهترین مخلوق عالم بپردازد، توانسته تابلویی زیبا برای کودکان و نوجوان در راستای درک عظمت شخصیت پیامبر اعظم به تصویر بکشد.

گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی در کمتر از دو سال تا کنون بیش از پنجاه عنوان کتاب از آثار کودک و نوجوان ایرانی را به زبان های اسپانیایی و پرتغالی منتشر و در کشورهای مختلف آمریکای لاتین توزیع کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط