loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«سمندر» مصطفی جمشیدی در نمایشگاه کتاب: رمانی با روایت سینمایی

انتشارات مرتبط : فاتحان

نویسندگان مرتبط : مصطفی جمشیدی

مصطفی جمشیدی از حضور رمان «سمندر» در نمایشگاه کتاب خبرداد و گفت: این اثر از سوی نشر فاتحان عرضه خواهد شد.

چهارشنبه 26 فروردین 1394

مصطفی جمشیدی نویسنده در گفت وگویی پیرامون سرانجام انتشار رمان «سمندر» اظهار داشت: رمان «سمندر» در واقع حدیث گذشتن از آتش است، یک بار در هنگام جنگ تحمیلی که نیروی داوطلب بودم و به جنوب رفتم و یک بار هم بعد از دو دهه که رخدادی بنا شده بر آن نگهبانی ها را نوشتم.

این نویسنده بیان کرد: «سمندر» رمانی است درباره یک جوان بسیجی، که شخصا آن را دوست دارم، زیرا در آن فرم های روایتی کمتر دیده می شود و فضای اثر واقعی است.

به گفته جمشیدی، این اثر از سوی نشر فاتحان در دست انتشار است و در نمایشگاه کتاب عرضه می شود. من در سال 63 و 64 و در کوران دفاع مقدس در منطقه جنگی جنوب به روی یک پل من وظیفه نگهبانی را داشتم و اتفاقاتی برگرفته از خاطراتم از این دوران را در قالب این رمان نوشته ام که از نظر نوع روایت بسیار سینمایی است.

وی با بیان اینکه قهرمان داستان «سمندر» در آستانه رودخانه ای نگهبانی می دهد و طی رویدادهایی که با چند شخصیت دیگر گره خورده به بلوغی شگفت انگیز می رسد و به تعبیری همان گذشتن از آتش است، گفت: این ماجراها به صورت استعاره و واقعیت در رمان پرداخت شده است.

به گفته این رمان نویس، رمان «سمندر» قرار نیست خاطرات من را روایت کند، اما تجربه های حسی خودم در این رمان و حضورم به عنوان نگهبان روی یک پل فلزی استراتژیک که برای آفند نیروهای خودی اهمیت زیادی داشت را دستمایه نگارش این رمان قرار دادم.

جمشیدی افزود: این رمان برای من تجربه خوبی در نوشتن بود. در این رمان از بازی های فرمی سابق خبری نیست و روایت آن بسیار سیال است و در برگیرنده اتفاقات جالبی است که برای تعدادی از رزمندگان در این منطقه رخ داده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط