loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چامسکی مطالعه کتاب «عزیمت به تهران» را توصیه کرده است: چرا آمریکا باید واقعیت جمهوری اسلامی را بپذیرد؟

نویسندگان مرتبط : نوام چامسکی | محسن محمودی

کتاب «عزیمت به تهران» که نوام چامسکی مطالعه آن را توصیه کرده، به قلم دو نویسنده آمریکایی با ترجمه محسن محمودی روانه بازار کتاب شد.

یکشنبه 30 فروردین 1394

کتاب «عزیمت به تهران» با زیر عنوان «چرا آمریکا باید واقعیت جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد» اثر فلینت لورت و هیلاری مان لورت با ترجمه محسن محمودی از سوی نشر مهرگان خرد روانه کتاب فروشی ها شد.

سخن اصلی نویسندگان «عزیمت به تهران» این است: «آمریکا باید با ایران کنار بیاید، همان طور که روزگاری با چین کنار آمد»، زیرا برای حل معضلاتش در خاورمیانه و حتی در باقی جهان به ایران نیاز دارد. نویسندگان این کتاب سر منشا مشکلات ایران و آمریکا را در خود ایلات متحده جست وجو می کنند.

هیلاری و فلینت لورت، نویسندگان کتاب، می خواهند همان نقشی را برای ایران بازی کنند که زمانی هنری کسینجر برای چین بازی کرد. کسینجر در کتاب «چین» خود نوشت: «آمریکا در 50 سال گذشته قدرت مسلط بوده، اما چینی ها در تمام 2 هزار سال گذشته، کشوری سرآمد بوده اند و حرفی برای گفتن داشته اند.»

نوام چامسکی درباره این کتاب گفته است: «خواندن این کتاب را به همه توصیه می کنم. اطلاعات بسیاری می یابید که عموما در دسترس نیستند. بینش های ارزشمندی پیدا می کنید که با دیدگاه های رایج در ایالات متحده عمیقا در تضادند. این کتاب شاید به تغییر مسیری کمک کند که می تواند به جنگی خانمان سوز منتهی شود.»

نویسندگان کتاب به ویژه هیلاری لورت در مقام کسانی که مشاور امنیت ملی و وزارت امور خارجه آمریکا و مدیر امور ایران، افغانستان و خلیج فارس شورای امنیت ملی بوده اند، سعی دارند در این کتاب، روایت دیگری عرضه کنند که با روایت جریان اصلی آمریکا، به طور کامل متفاوت است. به این ترتیب، رخدادهای 3 دهه گذشته در تاریخ ایران و آمریکا، در این کتاب، از یک زاویه متفاوت و جدید روایت می شود.

«عزیمت به تهران» بیشتر از آنکه کتابی همدلانه با جمهوری اسلامی باشد، بنیادی استراتژیک برای منافع آمریکاست. سخن گفتن از ایران و تعامل با آن در برخی محافل تابو محسوب می شود - بخشی از این مساله به این باز می گردد که اعضای برخی لابی ها و مجامع بلافاصله آبروی هرکسی که خواستار تعامل با ایران شود را لکه دار می کنند - اما آنها سخنی ناروا یا درو از انتظار نگفته اند.

این کتاب در 3 بخش با عناوین «جمهوری اسلامی به عنوان بازیگری عقلایی»، «جمهوری اسلامی به عنوان کشوری مشروع» و «جمهوری اسلامی به عنوان هدف آمریکا» در 405 صفحه و با قیمت 24 هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط