loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«دستور زبان نما» و «دستور زبان تدوین» دو اثر جدید نشر ساقی

انتشارات مرتبط : ساقی

انتشارات ساقی در تازه ترین آثاری که راهی بازار کتاب کرده کتاب های «دستور زبان نما» و «دستور زبان تدوین» را به مخاطبان این گونه آثار ارائه کرده است.

سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1394

نشر ساقی کتاب «دستور زبان نما» نوشته روی تامپسون، کریستوفر جی.بوون را با ترجمه محمد گذر آبادی منتشر کرد.

«دستور زبان نما» برای کسانی طراحی شده که تصمیم دارند داستانگویی با تصویر را تجربه کنند. تجربه ای که با قوانین پایه، مقررات، و روش های رایج در زبان بصری و جهانی تصاویر متحرک به خوبی می تواند نتیجه بهتری بدهد.

مخاطب این کتاب با شکل بنیادیِ قاب تصویر، انواع مختلف نما و روش های ترکیب بندیِ عناصر بصری در درون قاب آشنا می شود. به علاوه، اصول نورپردازیِ نما، جهت پرده، عناصر سه بعدی، حرکت دوربین و بسیاری روش های عمومی را که باعث خلق تصاویر غنی تر و چندلایه می شوند فرا می گیرد. از همه مهم تر این که کتاب، اطلاعات ضروری را برای گسترش دایره لغات بصریِ مخاطب در اختیارش می گذارد.

نشر ساقی، همچنین کتاب «دستور زبان تدوین»، که نوشته دیگری از روی تامپسون، کریستوفر جی بوون است را با ترجمه محمد گذر آبادی منتشر کرده و قصد دارد افراد مبتدی یا تازه وارد را با دنیای تدوین تصاویر متحرک آشنا کند. قوانین، رهنمودها، و روش های کلی که در اینجا ارائه شده، محصلان این فن را با اصول آن به خوبی آشنا می کند و مشوق آنها برای تفحص بیشتر در زمینه تاریخ این رشته و مسیرهای آینده آن باشد.

درباره این کتاب گفته شده که، صرف نظر از مسیری که تدوینگر تازه کار در پیش خواهد گرفت، هر کسی باید اول راه رفتن را یاد بگیرد تا بعد بتواند بدود. این کتاب به تعریف واژگان پایه کمک می کند و روش های عمومیِ تدوین را تشریح می کند.

در این کتاب به نرم افزار کامپیوتریِ خاصی برای تدوین ویدیو یا ابزار خاصی برای تدوین فیلم اشاره نشده است.

هدف کتاب این است که افراد مبتدی را با عمومی ترین اصول و روش های پذیرفته شده تدوین، دلیل استفاده از آنها و معنایی که عموماً از آنها استنباط می شود، آشنا کند. فنون خوب و فنون نه چندان خوب مورد بحث قرار می گیرند و تشریح می شوند اما در نهایت درست و غلط وجود ندارد؛ فقط آنچه جواب می دهد و آنچه جواب نمی دهد - و دلیل آن - وجود دارد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط