loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نخستین دوره «کتاب سال عاشورا» برگزار می شود

انتشارات مرتبط : خیمه

نخستین دوره «کتاب سال عاشورا» با هدف شناسایی و معرفی کتاب های برتر در موضوع امام حسین(ع) و عاشورا در مهرماه سال جاری برگزار می شود.

شنبه 5 اردیبهشت 1394

بنیاد دعبل خزاعی با همکاری انتشارات خیمه اقدام به برگزاری جایزه اولین دوره کتاب سال عاشورا کرده است.

«کتاب سال عاشورا» با هدف شناسایی آثار منتشرشده در موضوع عاشورا و مقولات مرتبط با آن (امام حسین(ع)، فرهنگ عاشورایی، آیین های سوگواری و...) و تجلیل از پدیدآورندگان آن ها در مهرماه 94 برگزار می شود.

در کتاب سال عاشورا، به برگزیدگان در 15 رشته جایزه تعلق خواهد گرفت که از آن جمله می توان به محورهای شعر، داستان، نثر ادبی، مقتل، پژوهش های تاریخی، پژوهش های فرهنگی، پژوهش های هنری و ادبی، موسیقی، خوشنویسی، عکاسی، تجسمی، شعر کودک و نوجوان، داستان کودک و نوجوان، ترجمه اشاره کرد.

همچنین ساختار این کتاب سال شامل؛ شورای سیاست گذاری، دبیرخانه دائمی، دبیر علمی، دبیر اجرایی، گروه های داوری، گروه ادبیات، گروه پژوهش و تاریخ، گروه هنر، گروه کودک و نوجوان، گروه ترجمه است.

دبیرخانه دائمی این جایزه در بنیاد دعبل خزاعی مستقر است و جمعی از نهادها، سازمان ها و مراکز فرهنگی در برگزاری آن مشارکت دارند و بازه زمانی برگزاری این جایزه سه ساله خواهد بود و در دوره نخست آثار منتشرشده در سال های 1390 تا 1393 بررسی خواهند شد.

ناشران و پدیدآورندگان آثار مرتبط کافی است برای شرکت در این جایزه، یک نسخه از کتاب خود را حداکثر تا پایان خرداد 1394 به نشانی: تهران، خیابان طالقانی، خیابان سرپرست شمالی، پلاک 25، طبقه سوم شمالی و به کد پستی: 1416663368، دبیرخانه کتاب سال عاشورا ارسال کنند یا با شماره تلفن 88976532 تماس بگیرند.

هر دوره از این کتاب سال به نام یکی از نامداران و مؤثران فرهنگ عاشورایی نامگذاری خواهد شد و دوره نخست «جایزه دعبل خزاعی» نام دارد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط