loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب هایی که در اعتکاف می توان خواند

نویسندگان مرتبط : نعمت الله یوسفیان

خلوت ۳ روزه اعتکاف فرصتی است تا با معارف انس گرفته شود و مطالعه بهترین روش برای آشنایی با معارف است.

پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394

روزها و شب های اعتکاف فرصتی مغتنم برای تفکر و مطالعه است. حجت الاسلام یوسفیان، پژوهشگر و استاد حوزه علمیه برای این فرصت کتاب های زیر را پیشنهاد داده اند.

«برای ظهورش معتکف شویم»
کتاب «برای ظهورش معتکف شویم» اثری از یکی از محقّقین حوزه مهدویت به نام حجت الاسلام حسن محمودی است. این کتاب به زبانی ساده و به صورت داستان مانند، روایتی از یک اعتکاف را پیش چشم خوانندگان خود قرار می دهد. در این کتاب، در ضمن داستان، مسائلی راجع به شرایط اعتکاف، احکام اعتکاف و نیز مسائلی پیرامون توجّه به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیان شده است. این کتاب که اوّلین بار در سال 1389 به چاپ رسیده، برای گروه سنّی نوجوانان مناسب است و زمینه ای را برای آشنایی با اعتکاف و تفکّر درباره اهداف آن، فراهم می کند. کتاب «برای ظهورش معتکف شویم» را بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) منتشر کرده است.

«سه روز برای او»
کتاب «سه روز برای او» تألیف حجت الاسلام حسن محمودی مجموعه ای از حکایت های کوتاه، روایات و توصیه های علما و بزرگان است که می تواند پیشنهاد خوبی برای مطالعه کردن و فکر کردن در ساعت های خلوتمان در اعتکاف، باشد. این کتاب پیشنهاد می دهد در ایام اعتکاف با محوریت روحانیون حلقه های معرفتی تشکیل شود و در آنها افراد به بحث و گفتگو پیرامون وجود مقدّس حضرت بقیة الله بپردازند. کتاب حاضر تلاش خود را می کند تا خوراک فکری خوبی برای چنین مباحثاتی فراهم سازد. پیشنهاد می شود مطالعه و تفکّر در باب مطالب این کتاب را در ایام اعتکاف از دست ندهید. این کتاب در 72 صفحه از سوی انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) منتشر شده است.

حجت الاسلام یوسفیان استاد و معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، استاد جامعة المصطفی العالمیه، دارای مدرک سطح 4 (معادل دکترا) حوزه علمیه، مؤلف کتاب های «امام مهدی در قرآن»، «طلوع خورشید»، «غیبت امام مهدی»، «رخداد ظهور»، «شرایط ظهور» و «نگین آفرینش» است.

این پیشنهادها را پایگاه پژوهشی تحلیلی راهبردی تهیه کرده و در قالب بسته پیشنهاد کتاب منتشر می کند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط