loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

توزیع ترجمه «انسان ۲۵۰ ساله» در کشورهای انگلیسی و فرانسوی زبان

انتشارات مرتبط : موسسه فرهنگی هنری ایمان جهادی

معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت (ع) از آغاز توزیع ترجمه کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» در کشورهای انگلیسی، فرانسه و هوسایی زبان خبر داد.

دوشنبه 14 اردیبهشت 1394

محمد سالاری، معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در گفت وگویی، با اشاره به برنامه های این واحد برای توزیع ترجمه تعدادی از آثار در ارتباط با اهل بیت(ع) در دیگر کشورها گفت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) به منظور ارائه منابع اصیل به مسلمانان و غیر مسلمانان برای شناخت بهتر از دین مبین اسلام و استفاده از مآخذ اصلی در این رابطه، اقدام به برگردان تعدادی از آثار مرتبط با فرهنگ غنی اهل بیت(ع) کرده که از جمله این موارد ترجمه «انسان 250 ساله» است.

وی ادامه داد: این کتاب دربردارنده سخنرانی ها و بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سیر زندگی و مبارزاتی ائمه اطهار(ع) در دوره های مختلف است که انتشارات صهبا آن را به چاپ رسانده است. معاونت امور بین الملل مجمع با توجه به محتوا یغنی کتاب تصمیم به انجام برگردان کتاب به زبان های فرانسه، انگلیسی و هوسایی کرده است. چاپ این آثار در کشور لبنان انجام و توزیع آن نیز در کشورهای مقصد آغاز شده است.

سالاری با اشاره به ویژگی های ترجمه های انجام شده یادآور شد: ترجمه این کتاب به سه زبان مذکور توسط طلبه های آشنا با دین اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) که زبان های مقصد، زبان مادری آنها است، انجام شده است. از این جهت مترجم تلاش کرده تا فحوای کلام به درستی منتقل شود و در عین حال ترجمه قابل درک باشد.

«انسان 250 ساله» شامل سخنرانی ها و مطالب دستنویس مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی ـ مبارزاتی ائمه(ع)، از پیش از انقلاب تا سال 1389 است. عنوان کتاب عیناً برگرفته از کلام منور مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه(ع) است. علت این نامگذاری بر روی زندگی ائمه(ع)، در مقدمه کتاب به تفصیل از بیانات ایشان آورده شده است.

این کتاب شامل 17 فصل است که نحوه چینش عناوین فصل ها، به صورت ترتیب تاریخی زندگی ائمه(ع)، از دوران پیامبر اعظم(ص) تا دوره امام جواد، امام هادی و امام عسکری(ع) است که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام بزرگوار در یک فصل ارائه شده است. محتوای این کتاب به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه(ع) است و از این رو بیش از آنکه یک کتاب تاریخیِ صِرف باشد، یک فراتحلیل تاریخی است؛ که به جای شرح و تفصیل وقایع زندگی ائمه، نگاهی کل گرا به زندگی هر یک از معصومین با توجه به بستر تاریخی دوره مربوطه و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می کردند، ارائه می دهد. لذا آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان محترم با تاریخ زندگی ائمه، تنفس در فضای انسان 250 ساله را دلنشین تر می کند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط