loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«کاربردهای قواعد فقهی بر سازمان و مدیریت» روانه بازار نشر می شود

انتشارات مرتبط : سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

نویسندگان مرتبط : سید صمصام الدین قوامی

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از نگارش اثری با عنوان «کاربردهای قواعد فقهی بر سازمان و مدیریت» خبر داد و گفت: این نوشتار در سازمان های مختلف کاربرد پیدا خواهد کرد.

پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394

ابوطالب خدمتی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ضمن بیان این مطلب گفت: هدف از نگارش این اثر چنین بوده که قواعد فقهی مورد بررسی قرار بگیرد و از میان آنها آنچه در مسائل مدیریتی و سازمانی کاربرد پیدا می کند، جداسازی شده و در یک اثر نگاشته شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از میان صدها قاعده فقهی تنها 10 قاعده انتخاب شد، توضیح داد: به نظر می رسد این قواعد کاربردی تر از سایرین بوده و کاربردهای مدیریتی زیادی خواهند داشت.

خدمتی در ادامه افزود: نوشتار حاضر یک اثر مبنایی - کاربردی است که هم برای مدیران و هم برای محققان فقهی - اجتهادی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه نگارش اثر حاضر بیش از سه سال به طور انجامید، یادآور شد: سابقه نگارش چنین اثری پیش تر وجود نداشت البته پیش تر حجت الاسلام صمصام الدین قوامی در فقه الاداره کار کرده بود که آن هم البته کلیاتی بود.

خدمتی درباره منابع فقهی مورد استفاده خود در نگارش این اثر گفت: بیشتر کتبی که قواعد فقهی را مطرح می کردند، برای نگارش این اثر منبع قرار گرفت، از جمله القواعد الفقهی و برخی کتب فقهی که حتی یک نکته فقهی داشتند تا آنهایی که بیش از صد قاعده را بررسی کرده بودند و آثار امام راحل نیز برای نگارش این اثر استفاده شد.

وی در پایان افزود : کتاب حاضر در 400 صفحه آماده شده که هنوز مشخص نیست در یک یا دو مجلد منتشر شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط