loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهلت ارسال مقاله به همایش «کودکی در ایران» تمدید شد

مهلت ارسال مقالات به نخستین همایش ملی«کودکی در ایران» تا هشتم خردادماه تمدید شد.

پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394

همایش ملی کودکی در ایران به همت موسسه رحمان با همکاری چهار نهاد مدنی، انجمن حمایت از حقوق کودکان، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، موسسه پژوهشی کودکان دنیا و شورای کتاب کودک برگزار می شود مهلت ارسال مقالات به این همایش تا 8 خرداد تمدید شد.

علاقه مندان به شرکت در این همایش می توانند چکیده مقالات خود را تا 8 خرداد 1394 و اصل مقاله ها را تا 20 مردادماه سال جاری ارسال کنند.

این همایش در چهار محور کلی «تاریخ کودکی»، «تصویر کودکی»، «کودکی در زندگی روزمره» و «سیاست کودکی» در مهر ماه 94 در تهران برگزار می شود تا بستری برای هم اندیشی صاحب نظران، پژوهشگران، فعالان اجتماعی و علاقه مندان به موضوع کودکی در ایران فراهم شود.

نخستین محور هملیش ملی«کودکی در ایران» به «تاریخ کودکی» و موضوعاتی چون تحولات اجتماعی و تغییر مفهوم کودکی در ایران، مفهوم دوران کودکی در تاریخ ایران، کودکی نخبگان در زندگی نامه ها و خاطرات شخصیت های تاریخ معاصر و کودکی عامه در سفرنامه های خارجی و متون تاریخی می پردازد.

«تصویر کودکی» با موضوعاتی چون تعاریف و بنیان های مفهومی کودک بهنجار و نابهنجار در پژوهش های علوم انسانی و علوم پزشکی در ایران، مفهوم کودک بهنجار و نابهنجار از منظر گفتمان های دینی، اخلاقی و فلسفی در ایران، جایگاه کودک در سیاست ها و مطالعات علمی، مفهوم کودکی در آثار ادبی و داستان های کودکان در دوره معاصر، مفهوم کودکی در آثار تلویزیونی، بازنمایی کودکی در کتاب های درسی، بازنمایی تیپ های کودکان در رسانه ها و تبلیغات، بازنمایی کودکی در فولکلور، فرهنگ عامه و روزمره ایران و مفهوم کودکی در آثار ادبی کودکانه (آثار خلق شده توسط کودکان)، دومین محور این همایش است.

سومین محور همایش به «کودکی در زندگی روزمره» می پردازد و مواردی چون نقش بازار و الگوهای مصرف در شکل دهی به مفهوم کودکی، کودکی و تحولات سبک زندگی خانواده ایرانی، کودکی در فضاهای عمومی، فضاهای شهری و فضاهای زندگی روزمره، تجربه زیسته کودکان در قالب نقش های اجتماعی و خانوادگی و تکنولوژی های جدید و تحول کودکی را شامل می شود.

«سیاست کودکی» عنوان چهارمین محور همایش ملی«کودکی در ایران» است که به پیش فرض های حاکم بر نظام مراقبت های بهداشتی و درمانی کودکان در ایران، پیش فرض های حاکم بر نظام های مراقبت های اجتماعی کودکان در ایران، مفهوم کودکی در اسناد، برنامه ها و برونداد نظام آموزش و پرورش در ایران، مفهوم کودکی در گفتمان حقوقی و سیاست گذاری در ایران، مفهوم کودکی از منظر دیدگاه ها و برنامه های سازمان های مردم نهاد در ایران، مفهوم کودکی در دیدگاه ها و رویکردهای نهادهای سیاست گذاری عمومی و دولتی در ایران و چالش ها و فرصت های تحقق شهروندی کودکان در ایران می پردازد.

مقاله های ارسالی باید در نشریات و یا کنفرانس های داخل و خارج چاپ نشده و با توجه به راهنمای نگارش قابل دسترسی در پایگاه اینترنتی همایش، نوشته شده باشند. همچنین در دو نسخه در دو فرمت word و PDF از طریق ایمیل ارسال شوند.

دریافت مقاله ها از طریق پست الکترونیکی childhood.rahman@gmail.com انجام می گیرد و مقالات پذیرفته شده به صورت سخنرانی ارائه یا در مجموعه مقالات همایش منتشر می شوند.

نخستین همایش ملی«مفهوم کودکی در ایران» مهرماه 1394 به همت موسسه رحمان برگزار می شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط