loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقد اندیشه های مجتهد شبستری منتشر می شود

انتشارات مرتبط : انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

نویسندگان مرتبط : احمدحسین شریفی

معاون پژوهشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از نگارش کتابی در نقد اندیشه و ادعاهای مجتهد شبستری در زمینه قرآن کریم خبر داد.

دوشنبه 4 خرداد 1394

حجت الاسلام احمدحسین شریفی استاد و معاون پژوهشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ضمن بیان این مطلب گفت: نقدی بر اندیشه های محمد مجتهد شبستری درباره قرآن کریم و بشری بودن کلام خداوند را در دست کار دارم که البته بناست ابتدا به صورت چندین مقاله منتشر شود و در انتها به صورت کتاب شود که امیدوارم تا انتهای سال این امر صورت گیرد.

نویسنده کتاب «علوم انسانی اسلامی» با اشاره به اینکه اکنون نیمی از کار این نوشتار انجام شده است، توضیح داد: این نوشتاری مفصل و مبسوط شده که به دلیل سخنان مختلفی که شبستری درباره اسلام و قرآن کریم از سال 86 تاکنون داشته، آماده کردم.

شریفی با بیان اینکه اثر دیگری نیز در دست کار دارد، توضیح داد: یک مجموعه پنج، شش جلدی اخلاق اسلامی نیز ویژه طلاب حوزه های علمیه قم به صورت کتاب درسی در دست نگارش دارم که جلد نخست آن آماده چاپ شده است.

وی در ادامه توضیح داد: این نوشتار طرح متفاوتی از سایر کتاب های حوزه اخلاق است که قرار است طی شش سال و هر سال یکی از کتاب ها به صورت کتاب درسی در اختیار طلاب برای مطالعه قرار بگیرد.

مجتهد شبستری که دارای آراء شاذی در علوم قرآنی است، در سال ۸۶ مدعی شد که قرآن کریم، «کلام نبوی» پیامبر هست، و لذا قرآن «محصول» وحی است، و نه خود وحی!

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط