loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فراخوان هشتمین جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی منتشر شد

هشتمین جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی به همت سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مردادماه سال جاری برگزار می شود؛ فراخوان این جشنواره از سوی دبیرخانه دائمی جشنواره منتشر شده است.

شنبه 9 خرداد 1394

به مناسبت میلاد امام رضا (ع) و ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت، سازمان کتابخانه ‏ها، موزه ‏ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) هشتمین جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی از مجموعه برنامه های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را برگزار می کند.

اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سیره، زندگی و ابعاد مختلف شخصیت امام رضا (ع)، شناسایی، تجلیل و حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده آنها، اهداف این جشنواره را شامل می شوند.

این جشنواره از پنج بخش «کتاب برتر»، «کتاب دیجیتال برتر»، «پایان نامه برتر»، «ناشر برتر» و «آثار شایسته چاپ» تشکیل شده است.

آثار ارسالی در هر یک از بخش های پنجگانه، در دو موضوع آثار با موضوع امام رضا (ع) و آثار با موضوع خاندان امام رضا (ع)، حضرت جواد الائمه، حضرت حسین بن موسی الکاظم و حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع)، و حضرت فاطمه معصومه (س) مشمول ارزیابی جشنواره می‎شوند.

محورهای انتخاب کتاب برتر عبارتند از علوم و معارف رضوی، تاریخ و سیره رضوی، زیارت طب الرضا (ع)، شعر، داستان، کودک و نوجوان و ترجمه. به هر کدام از نفرات برتر در محورهای فوق، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جوایز نفیس اهدا خواهد شد.

به صاحبان آثار برگزیده در بخش «آثار شایسته چاپ» تندیس جشنواره و لوح تقدیر اهدا خواهد شد. علاوه بر این، دبیرخانه جشنواره، نسبت به چاپ این آثار اقدام خواهد کرد.

جوایز نفیس، شامل کمک هزینه سفر حج عمره مفرده، عتبات عالیات و مشهد مقدس است. همه نفرات منتخب، به عنوان مهمان دبیرخانه جشنواره پذیرفته خواهند شد و نشست‎های تخصصی و نمایشگاه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، به عنوان برنامه های جنبی، با حضور مهمانان و استادان صاحبنظر برگزار خواهند شد.

آثار ارسالی باید طی سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ منتشر شده باشد. همچنین این آثار شامل زبان های غیر ایرانی (زبان های خارجی) نیز می‎ شوند. هر متقاضی باید سه نسخه از اثر خود را به دبیرخانه ارسال کند.

آثار ارسالی به جشنواره، برگشت داده نمی شوند. همچنین از یک فرد، چند اثر پذیرفته نمی شود.

علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره تا 15 تیرماه مهلت دارند نسبت به آثار خود به دبیرخانه دائمی جشنواره به نشانی مشهد مقدس، حرم مطهر رضوی، بست شیخ طوسی، کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اقدام کنند. آیین اختتامیه این جشنواره 31 مردادماه برگزار خواهد شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط