loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار کتاب «عهد مشترک» در آستانه سالگرد آغاز رهبری آیت الله خامنه ای

انتشارات مرتبط : موسسه فرهنگی هنری ایمان جهادی

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | سید روح الله موسوی خمینی

کتاب «عهد مشترک» که در آستانه آغاز بیست و هفتمین سال رهبری حضرت آیت الله خامنه ای از سوی نشر صهبا منتشر شده، به مبانی انقلاب اسلامی و تکالیف و تعهدات مردم نسبت به انقلاب و نظام در بیانات معظم له اشاره کرده است.

شنبه 9 خرداد 1394

کتاب «عهد مشترک» محصول جدید موسسه فرهنگی ایمان جهادی (صهبا) در آستانه بیست وهفتمین سال آغاز رهبری خلف صالح امام خمینی (ره)، حضرت آیت الله خامنه ای منتشر شد.

«عهد مشترک» نام کتابی است که در آن سعی شده، مبانی انقلاب اسلامی و تکالیف و تعهدات مردم نسبت به انقلاب و نظام از مجموعه بیانات و پیام های حضرت آیت الله خامنه ای گردآوری شود.

یکی از مهم ترین دغدغه ها و اصلی ترین نیازهای مردم، دانستن تکلیف­ خود در زندگی عادی، نسبت به انقلاب و نظام و رهبر است؛ دل دادگان به ولایت مقام معظم رهبری، دوست دارند بدانند که معظم له، چه خواسته ها و توقعاتی از تک تک افراد جامعه، در هر لباس و جایگاهی دارند. آرزوی هر رهروِ راه ولایت، این است که یک دور همة بیانات مهم و کلیدی رهبرش را خوانده، و کنار دستش داشته باشد. تا با مراجعة به آن، هم جهت حرکت خود را با قطب نمای منویات ایشان تنظیم کند و هم بتواند دوستان و آشنایان و اطرافیان خود را در این راه همراه کند.

برای تولید این کتاب، از بین بیش از سه هزار سخنرانیِ دوران رهبری معظم له، بخش هایی که خطوط اصلی معارف انقلاب و توقعات نظام اسلامی از مردم را مشخص می کند، جدا شده است.

پیام مقام معظم رهبری به عموم مردم در اولین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی، که دارای ویژگی های خاص و جامع الابعادی است، به عنوان محور این کتاب انتخاب شده است. معظم له در این پیام، اساسی ترین معارف انقلاب را تبیین کرده اند و با توجه به بیعت عظیمِ یک سالِ قبل از پیام، بار سنگین انتظارات و توقعات انقلاب را با مردم در میان گذاشته اند. استفاده از آیات قرآن در این پیام، آن را به پیامی قرآنی مبدل کرده است.

برای تولید و ساخت کتاب، این پیام، به مثابة نخ تسبیح قرار داده شده و دیگر بیانات معظم له، همچون دانه های تسبیح، در این نخ تنظیم شده اند. بدین نحو که در هر فراز از پیام، سعی شده است اصلی ترین و جامع ترین بیانات مرتبط با آن فراز، انتخاب و با حفظ سیر بحث، در لابه لای پیام آورده شود.

به علت قرآنی بودن پیام محوری کتاب، در تنظیم کل کار، بیاناتی از معظم له آورده شده که بار قرآنی بیشتری داشته و آیات مهم اجتماعی و سیاسی قرآن در آنها استفاده شده است. توضیحات تفصیلی ای که برای ترجمة آیات در پاورقی ها داده شده و فهرست 180 آیه ایِ انتهای کار، نشانی از آن است که کتاب با تکیه بر منظومة قرآنی حاکم بر فکر و عمل معظم له تنظیم شده است.

فصل اول کتاب، دربارۀ مبانی و ارکان تشکیل دهندة انقلاب و فصل دوم، دربارۀ معارف، مقاصد و اجزای پیش برندة انقلاب است.

«عهـد مشترک» عنوان کتابی است که رسالتی تاریخی برعهده دارد؛ رسالت ابلاغ اصلی ترین معارف و مبانی انقلاب، از زبان مقام معظم رهبری به مردم، به هرکس که می خواهد داشته ها و بایسته های انقلاب را بداند، به هرکس که می خواهد با شناخت اجزای سازندة انقلاب، عمل خود را طبق اجزای پیش برندة انقلاب تنظیم کند و متعهد به عهدها و تکالیف ولایی نظام باشد.

این کتاب در 400 صفحه و قیمت 9 هزار تومان از سوی موسسه جهادی(صهبا) منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط