loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «پنجاه پرسش و پاسخ مهدویت» منتشر شد

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

نویسندگان مرتبط : ابراهیم امینی | عباس نیکزاد

کتاب «پنجاه پرسش و پاسخ مهدویت» به قلم حجت الاسلام عباس نیکزاد از سوی دفتر نشر معارف راهی بازار کتاب شد.

جمعه 15 خرداد 1394

کتاب «پنجاه پرسش و پاسخ مهدویت» نوشته حجت‏ الاسلام عباس نیکزاد، استاد حوزه و دانشگاه از سوی دفتر نشر معارف برای نخستین بار منتشر شد.
کتاب حاضر برگرفته و تکمیل شده کتاب «دادگستر جهان» نوشته آیت الله ابراهیم امینی، از علمای برجسته حوزه علمیه قم است که به صورت پرسش و پاسخ درآمده است.
در بخشی از مقدمه کتاب می خوانیم: «مسأله مهدویت و اعتقاد به منجی از موضوعات مطرح در میان همه ملت ها و مکتب های الهی و مادی است و در اسلام تمامی فرقه ها و مذاهب اسلامی در انتظار یک مصلح جهانی از دودمان پیامبر اسلام به سر می برند و به عنوان یک اعتقاد عمومی امت اسلامی مورد توجه بوده است، اما شیعیان که با اتصال به معارف نورانی اهل بیت (ع) و ارائه صفات و ویژگی ها و فلسفه و اهداف روشن در اعتقاد به مهدویت، چشمه امید به آینده را در دل ستم دیدگان و ملت های محروم باز کرده است و برنامه ها و نقشه های سلطه گرایانه استکبار را به خطر انداخته است مورد انواع حملات و تهدیدها قرار دارد. از یکسو مدعیان دروغین، سوءاستفاده کنندگان از نام مهدویت با ارائه ناصواب از حضرت مهدی(عج) و وارد نمودن تحریفات و خرافات در اندیشه شرقی انتظار و سوء برداشت از تفکر مهدویت و دشمنان و استکبار که اعتقاد به مهدویت را با منافع مستکبرانه و خوی سلطه گرایانه و چالش هایی که در عهد تکتازی جهانی با آن مواجه اند را از ناحیه تفکر مهدویت می بینند که با ایجاد سئوالات و شبهات تحریم چهره خشن و خون بار از مهدی موعود به مقابله با این تفکر برخاسته است... در این رساله به انواع پرسش ها و اشکالات و ابهاماتی که درباره حضرت مهدی(عج) و مهدویت مطرح شده و یا ممکن است مطرح شود پرداخته شده و پاسخ روشن و قاطع داده شده است.»

چاپ اول کتاب «پنجاه پرسش و پاسخ مهدویت» در 192 صفحه پالتویی، تیراژ 3000 نسخه و قیمت 6000 تومان از سوی دفتر نشر معارف به جامعه علمی و فرهنگی کشور عرضه شده است.

حجت‏ الاسلام عباس نیکزاد، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه بابل، عضو هیأت علمی و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بابل و از چهره های شاخص و رسانه ای فضای علمی و حوزوی استان مازندران است و چند سالی است که با تأسیس بنیاد علمی و فرهنگی حیات، به تقویت مبانی دانشجویان و طلاب در سطح استان می پردازد. دفتر نشر معارف پیش از این، از این استاد حوزه و دانشگاه «کلام جدید»، «کتاب مقدس زیر ذره بین»، «مجلس خبرگان رهبری» و «نظارت استصوابی» را منتشر کرده است و در آینده نزدیک سه کتاب «دفاع از حریم امامت و تشیع»، «خودشناسی فلسفی» و «تقابل عقل و عشق در مثنوی مولوی» را منتشر خواهد کرد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط