loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات یک گروگان

خاطرات گروگان حادثه تروریستی تاسوکی در کتابی با نام‌«تاسوکی» به قلم رضا لکزایی از سوی مؤسسه بوستان کتاب قم منتشر ‌شد‌.

رضا لکزایی، نویسنده کتاب تاسوکی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: در روزهای پایانی سال 1384 از سوی اشرار مسلح به همراه شش نفر دیگر به گروگان گرفته شدیم و در این کتاب خاطراتم را در جنایات هولناک تروریستی منطقه تاسوکی به رشته تحریر درآورده‌ام.

وی اظهار داشت: در این نوشتار وقایع رخ‌داده از زمان وقوع حادثه تا آزادی از دست اشرار گروگان‌گیر نقل شده است.

این گروگان حادثه تاسوکی افزود: در شامگاه بیست‌ و پنجم اسفندماه 1384 در نود کیلومتری شهرستان زابل در ریگزاری به‌نام تاسوکی، حادثه تروریستی دلخراشی رخ داد که در آن 22 نفر از مسافران عبوری از سوی عده‌ای از اشرار به شهادت رسیدند‌.

لکزایی با اشاره به بخشی از مطالب این کتاب یادآور شد: تروریست‌ها لباس نیروی انتظامی به تن داشته و ایست بازرسی ساختگی برقرار کرده بودند، همچنین هفت نفر را مجروح و هفت نفر دیگر را گروگان گرفتند که من و پنج نفر دیگر از اینها به تدریج و در مدت دویست روز آزاد شدیم‌.

وی بیان داشت: چاپ اول کتاب تاسوکی در شمارگان 1500 نسخه و 328 صفحه در قطع رقعی و جلد شومیز چاپ و روانه بازار کتاب ‌شد‌.

گفتنی است، دو روحانی و طلبه به‌نام‌های نعمت‌الله پیغان و مسلم لکزایی در این جنایت به شهادت رسیدند و در میان شهدا، مجروحان و گروگان‌ها، عده‌ای از رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های ایثارگران نیز حضور داشتند‌.

این کتاب در مراکز فروش و توزیع مرتبط با دفتر نشر معارف و همچنین فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب قابل تهیه است.

چهارشنبه 21 اسفند 1387
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط