loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب جدید استاد طاهرزاده

هدف حیات زمینی آدم
ملک، شیطان، هبوط
نویسنده: اصغر طاهرزاده
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1387
شمارگان: 3000 نسخه
ویراستار: گروه فرهنگی المیزان
قیمت: 4800 تومان

سلسله مباحث «هدف حیات زمینی آدم» به کمک آیات قرآنی چشم خوانندگان خود را به عمیق‌ترین لایه‌های حیات انسان معطوف می‌دارد تا معلوم شود آدم و آدمیت از کجا به سوی زمین آمده و چرا آمده و حال باید چگونه عمل کند تا در رسیدن به نتیجة نهایی موفق باشد.

در راستای نظر به بهشتی که آدم و آدمیت از آن هبوط کرده‌اند با اسرار زیادی روبه‌رو می‌شویم که از همه مهم‌تر معنی آدم و آدمیت و معنی ابلیس و شیطان است، و سخنران محترم سعی وافر نموده تا این نکتة عمیق در مدّ نظر خوانندگان قرار گیرد که عامل رفع ابهام بسیاری از مسائل در تحلیل انسان و جایگاه زمینی او و گشایش درهای معرفت در این زمینه خواهد شد.

وقتی چهرة آدم و خلیفة‌اللهی او مطرح است، ضرورتاً شناخت چهرة مقابل این خلیفة الهی یعنی شیطان به میان می‌آید و به جدّ می‌توان گفت کتابی که در روبه‌روی خود دارید از جهت تحلیل جایگاه شیطان در زندگی انسان با توجه به آیات قرآن نکات بسیار دقیق و مفیدی را در اختیار خوانندگان قرار داده و زوایای حضور وسوسه‌های شیطانی را که منجر به محرومیت از ارتباط با عالم قدس می‌شود گوشزد نموده است.

این کتاب در دو بخش تنظیم شده؛ یک بخش مباحثی است قرآنی در رابطه با بهشت برزخ نزولی و ظهور جنبة آدمیت آدم‌ها و نحوة فعالیت شیطان، و بخش دیگر در رابطه با نقش وسوسة شیطان و الهام ملک در روان انسان، که به شرح نظرات فلسفی ملاصدرا«رحمة‌الله‌علیه» پرداخته است و در عین این‌که حاوی مطالب ارزشمندی است موجب تکمیل بخش اول نیز می‌گردد.

مباحث این کتاب قبلاً به صورت نوزده جزوه منتشر گشت که با توجه به استقبالی که از آن کرده بودند با ویراستاری مجدد و اضافاتی از سوی گروه فرهنگی المیزان، به صورت کتاب حاضر در اختیار همگان قرار گرفت.

این کتاب هم از کتابهای جدید در مراکز فروش و توزیع مرتبط با دفتر نشر معارف و همچنین فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب است. در این مراکز کتابهای دیگر این استاد حوزه و دانشگاههای اصفهان نیز قابل تهیه است:

جایگاه و معنی واسطه فیض
آن گاه که فعالیتهای فرهنگی پوچ می شود.
صلوات بر پیامبر (ص) عامل قدسی شدن روح
روزه دریچه ای به عالم معنا
زیارت آل یاسین
جایگاه رزق انسان در هستی
جوان و انتخاب بزرگ
مقام لیله القدری فاطمه (س)
کربلا مبارزه با پوچی ها
معاد ، بازگشت به جدی ترین زندگی
مبانی معرفتی مهدویت
از برهان تا عرفان
آشتی با خدا از طریق آشتی با خود راستین
فرهنگ مدرنیته و توهم

چهارشنبه 21 اسفند 1387
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط