loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر جشن حنابندان

چاپ دوم کتاب «جشن حنابندان» نوشته محمدحسین قدمی با یادداشتی از مقام معظم رهبری در تمجید از نویسنده اثر به بازار کتاب عرضه شده است.

آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری، در تقریظی بر این کتاب می‌نویسند: «روز و شبی چند در لحظه‌های پیش از خواب، در فضائی عطرآگین و مصفا و در معراج شور و حالی که سطور و کلمات نورانی این کتاب به خواننده خود عطا می‌کند، سیر کردم و خدا را سپاس گفتم، هم بر آن قطرة عشقی که در جان این نویسنده افکنده و چنین زلال‌ِ اندیشه و ذوقی را بر قلم او جاری ساخته است، و هم بر آن دست قدرتی که نقشی چنان بدیع و یکتا بر صفحه تاریخ معاصر پدید آورده و صحنه‌هایی که افسانه‌وار از ذهن و چشم بشر این روزگار بیگانه است، در واقعیت زندگی این نسل از ملت ایران نقش زده است... له الحمدالحامدین ابدا لآبدین.

بیشتر فضیلت‌هایی که تاریخ انسان را زیور بخشیده و آرایش داده و مشعل و راهنمای افراد بشر شده است محصول لحظة پرباری از زندگی یک یا چند انسان است. صبر، زهد، امتناع، گذشت، شجاعت، صدق، ایثار، و همة فضائل بشر که در سرگذشت او می‌بینیم از این قبیل است. هزاران لحظه پربار در هر روز و شب حماسه هشت ساله ملت ایران مکنون است و هر که با نگاهی هنرمندانه آن‌ها را ببیند و با قلمی هنرمندانه آن را ثبت و ماندگار کند و پیش از این‌ها، با توفیقی الهی به این همه دست یافته باشد، مشعل رهروان معراج انسانی را جانمایه و فروغ بخشیده است، و این کتاب و نویسنده‌اش در آن زمره‌اند.»

کتاب «جشن حنابندان» مجموعه‌ای از دو گزارش جنگی است که به وضعیت جبهه‌های جنگ و حاشیه‌های میدان نبرد می‌پردازد. وی بارها تا مرز شهادت رفته و از مردان و فرماندهان جبهه حکایت‌هایی دارد.

حکایت اول گوشه‌ای است از خلوص، ایمان و عشق در میدان نبرد و گزارش دوم حکایت پرستوهای مهاجر جبهه‌های جنوب است.

بر اساس این گزارش، چاپ عکس‌های رنگی و آوردن مدارک به جا مانده از رزمندگان «دسته ایمان» در شب‌های عملیات و لحظه‌های تنهایی همراهانی مانند صادق آهنگران و شهیدان بهروز فلاحت‌پور و مرتضی آوینی، از ویژگی‌های چاپ جدید این کتابند.

محمد‌حسین قدمی سال 1330 در شهر تهران متولد شد. وی معلم است و از سال 1354 فعالیت فرهنگی خود را به سفارش شهید محمد‌علی رجایی آغاز کرده است.

قدمی از سال 1367 به جمع نویسندگان دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری پیوست و از سال 1371 مسئولیت برنامه شب خاطره دفاع مقدس این دفتر را عهده‌دار شد.

وی در حال حاضر مشغول نگارش خاطرات شخصی خود از سال 1363 تا وقایع نگاری در جنگ 33 روزه در لبنان است.

«جشن حنابندان» از تولیدات دفتر ادبیات و هنر مقاومت است که چاپ دوم آن توسط انتشارات سوره مهر در 415 صفحه و با قیمت 6800 تومان روانه بازار شده است.

این کتاب به زودی در مراکز فروش و توزیع مرتبط با دفتر نشر معارف و همچنین فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب عرضه می شود. در این مراکز کتابهای دیگر دفتر ادبیات و هنر مقاومت و این انتشارات نیز قابل تهیه است.


پنجشنبه 22 اسفند 1387
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط