loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«هدایت سوم» خاطرات سردار اسدی به چاپ سوم رسید

انتشارات مرتبط : سوره مهر

کتاب «هدایت سوم» خاطرات سردار محمدجعفر اسدی برای سومین بار از سوی انتشارات سوره مهر تجدید چاپ شد.

پنجشنبه 4 تیر 1394

کتاب «هدایت سوم» دربردارنده 150 خاطره از سردار محمد جعفر اسدی، فرمانده لشکر المهدی از انقلاب و جنگ تحمیلی به چاپ سوم رسید.

سیدحمید سجادی منش گفت: کتاب «هدایت سوم» در بردارنده قریب 150 خاطره از سردار اسدی است که به صورت خطی و در قالب خاطره – داستان نوشته شده است و در حقیقت، فصل های مهم و ارزشمند زندگی یکی از مخلص ترین فرماندهان جنگ از دورۀ کودکی تا پایان روزهای دفاع مقدس در این کتاب روایت شده است.

سجادی منش درباره ویژگی اصلی کتاب، اظهار داشت: در این اثر، افزون بر ثبت روایت های ناب و برجسته از وقایع انقلاب و دفاع مقدس که البته گاه نظیر آن در سایر کتاب های دفاع مقدس دیده می شود، دو وجه تمایز دارد. نخست اینکه نویسنده و راوی هر دو اهل شیرازند که این موضوع علی الظاهر و البته به طور ناخواسته، توشه ای پربار برای کارمایۀ نوشته ها فراهم آورده است. آشنایی بنده با آداب و رسوم و قصه ها و غصه های محیط زندگی راوی، موجب بسط صمیمیتی خاص در کتاب شده و فکر می کنم شرایط خلق نثری روان را فراهم آورده است!


شهید اسدی در کنار شهید سپهبد صیاد شیرازی

سجادی منش ویژگی دوم کتاب را بیان برخی ناگفته های قابل توجه انقلاب و جنگ از سوی سردار اسدی عنوان کرد و گفت: این ناگفته ها به ندرت دیده شود. اشاره به فرازهایی از مجاهدت های پیش از انقلاب شهید محراب آیت الله مدنی از زبان راوی و نیز نقش مدیریتی شهید حاج داوود کریمی در ماه های آغازین جنگ از جملۀ این ناگفته هاست.

وی هدف از نوشتن این کتاب را ثبت جانفشانی ها و ایثارهای ماندگار فرزندان این مرز وبوم در تاریخ حماسی ایران عنوان کرد و ادامه داد: بدون تردید یکی از اهداف محوری نوشتن خاطرات رزمندگان اسلام در دفاع مقدس، ثبت جانفشانی ها و ایثارهای ماندگار فرزندان این مرز وبوم در تاریخ حماسی ایران است تا افزون بر ماندگاری آن برای جامعۀ فردای ما و تضمین آیندۀ فرهنگی نظام اسلامی، از تحریف واقعیات جنگ توسط دگراندیشانی که دست به کار دگرگونی حقایق جنگ شده اند جلوگیری کند. این موضوع از آنچنان اهمیتی برخوردار است که رهبر فرزانۀ انقلاب، بارها بر ضرورت ثبت خاطرات تأکید کرده اند و پیگیری های مداومی داشته اند.

سجادی منش درباره پیام کتاب به آیندگان،خاطرنشان کرد: نوشته هایی از این دست که می گویند این سرزمین، همیشه در برابر بیگانگان و هجوم دیوصفتان پایداری کرده است و مردم به مدد اعتقادات و ارزش های دینی خود اجازۀ فرسایش را از این دیار گرفته اند اما هشت سال دفاع در برابر جنگ افروزی های استکبار جهانی، نقطه عطفی فراموش نشدنی است که به اندازۀ همه نبردهای تاریخ ایران، آثار و برکات جاودانه داشته است. بنابراین پیام روایت های ناب دفاع مقدس این است که با وجود این همه نشانه که در کتاب های آزادگان و جانبازان و شهدا آمده است، هرگز کسی در این واقعیت تردید نخواهد کرد که همواره مقاوت و پایداری در برابر خصم، پیروزی آفرین و رهایی بخش است.

این نویسنده درباره دلیل انتخاب عنوان «هدایت سوم» برای این کتاب گفت: روایتی زیبا در کتاب با همین نام به نقل از آیت الله حائری است. ایشان معتقدند که خداوند سه گونه انسان ها را هدایت می کند که ارزشمند ترین آنها هدایت سوم است. سپس اشاره می کنند که رزمندگان حاضر در سنگرهای کمین که در معرض خطر هستند و ایثارگرانه جان بر کف نهاده اند، شامل هدایت سوم خداوند هستند و برگزیده اند. که البته از این سخن یک معنی پنهان به دست آوردم و بنا به همین دلیل نام کتاب را هدایت سوم گذاشتم. به عبارتی این نام ایهام دارد و معتقدم همۀ رزمندگان اسلام و از جمله آقای اسدی هم شامل این هدایت شده اند. هدایت سوم همان هدایتی است که تا مقصد دست انسان را می گیرد و به مقصود می رساند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط