loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب جدید دکتر موسی نجفی

کتاب «انقلاب فرا مدرن و تمدن اسلامی (موج چهارم بیداری اسلامی)»، چهار موج بیداری اسلامی را در چهار بخش مطرح و در باره آنها بحث و اظهار نظر می‌کند.
در هر یک از این چهار بخش، بیداری اسلامی در گستره تاریخ ایران، نظریه‌پردازی و انقلاب اسلامی ایران، فلسفه مدنی ایران و تمدن اسلامی، به ابعاد مختلف و مراحل گوناگون بیداری اسلامی پرداخته می‌شود.
مولف در بخش نخست که با عنوان «بیداری اسلامی در گستره تاریخ ایران» آمده است به اندیشه سیاسی در نهضت‌های اسلامی تاریخ معاصر ایران و قیام تنباکو پرداخته است و با نگاهی به مشروطیت از فراز تاریخ، تمدن اسلامی و تلاقی آن را با سه دوره تاریخی غرب بررسی کرده است.
تلاقی سنت و تجدد، عدالتخواهی به عنوان اساس نهضت مشروطه و جنبش ملی در همین بخش آمده است.
موسی نجفی بخش دوم را به نظریه پردازی‌ها درباره انقلاب اسلامی اختصاص داده است . ولی ابتدا با طرح پرسش از غرب در ساحت بیداری اسلامی فلسفه قیام عاشورا را با فلسفه انقلاب اسلامی مقایسه می کند و سپس انقلاب اسلامی را به عنوان بنیاد شالوده‌شکنی در نظریه پردازی غرب مطرح می‌کند.
در بخش سوم که با نام فلسفه مدنی ایران آمده است ابتدا جوهره سیاست مقدس و فلسفه مدنی اسلامی مرور می‌شود و سپس شهر سازی و مدنیت اسلامی و نسبت آن با هویت ملی مقایسه می گردد.
تکوین هویت ملی ایرانیان و ذات این هویت و نیز بررسی اندیشه محافظه کاری در ایران مباحث پایانی این بخش را تشکیل داده است.
نجفی در تمدن اسلامی به عنوان بخش پایانی، به راهکارها و چالش‌های پیش روی تمدن سازی اشاره کرده است و وضع تمدن اسلامی را بررسی می کند.
مباحث دیگر این بخش «نقدی به نظریه استنفورد در فلسفه تاریخ و مبانی روش تحقیق در علوم اجتماعی» و نیز «انقلاب فرا مدرن» هستند.
کتاب «انقلاب فرا مدرن و تمدن اسلامی (موج چهارم بیداری اسلامی)» را موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران در 307 صفحه، با شمارگان 2000 نسخه و به قیمت 3 هزار و 500 تومان منتشر کرده است.

کتاب فلسفه تجدد در ایران این نویسنده، از طریق فروشگاه اینترنتی و یا مراجعه به مراکز فروش و توزیع مرتبط قابل تهیه است.

سه‌شنبه 27 اسفند 1387
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط