loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شماره جدید نشریه فرهنگستان علوم منتشر شد

انتشارات مرتبط : فرهنگستان علوم اسلامی

نویسندگان مرتبط : رضا داوری اردکانی

پنجاه و سومین شماره نشریه فرهنگستان علوم با سخن اول رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان با عنوان «فلسفه در این زمان به چه کار می آید» منتشر شد.

دوشنبه 8 تیر 1394

در این شماره نشریه فرهنگستان علوم علاوه بر درج اخبار و گزارش فعالیت ها و برنامه های فرهنگستان در زمستان 1393، مشروح سخنان یوسف ثبوتی رئیس گروه علوم پایه فرهنگستان پیرامون سال 2015 سال جهانی نور، و مشروح سخنان مهدی زارع همکار مدعو گروه علوم پایه فرهنگستان با موضوع «خطر و ریسک زلزله در تهران» به چاپ رسیده است.

گفتاری از فتح اله مضطرزاده عضو پیوسته فرهنگستان علوم با عنوان «اتکا به علم و فناوری تنها راه پیشرفت کشور»، انتشار شماره های جدید فصلنامه آموزش مهندسی ایران (گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم)، گزارش مراسم تجلیل از استادان برجسته مهندسی، مهندسان برجسته و دانشمندان جوان برجسته مهندسی کشور- منتخب فرهنگستان علوم، گزارش مراسم تجلیل از مهندسان برجسته کشاورزی و منابع طبیعی کشور- منتخب فرهنگستان علوم، گزارش امضای تفاهم نامه همکاری میان فرهنگستان علوم و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و سخنرانی سورنا ستاری و رضا داوری اردکانی پیرامون علم و آینده در این مراسم منتشر شده است.

در بخش معرفی این شماره نشریه، ابتدا خلاصه ای از فعالیت های برجسته علمی و مهندسی منتخبان گروه های علوم مهندسی و علوم کشاورزی فرهنگستان در سال 1393 آمده و سپس انجمن سلطنتی کانادا معرفی شده است. در ادامه کتاب های «علم، اخلاق و سیاست (دکتر رضا داوری اردکانی)»، «دین و چالش های جهان معاصر (دو جلد) (عبدالرحیم گواهی، سرپرست گروه مطالعات آینده نگری فرهنگستان)»، «گلکاری، مبانی و گونه ها (مرتضی خوشخوی، عضو پیوسته گروه علوم کشاورزی فرهنگستان و استاد دانشگاه شیراز)» ، «الاغراض الطبیه و المباحث العلائیه (حسن تاج بخش عضو پیوسته گروه علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم و استاد دانشگاه تهران)» ارائه شده است.

همچنین دو کتاب به زبان انگلیسی با عناوین «Theory of Elasticity and Thermal Stresses» و «Thermo-Mechanical Buckling of Composite Plates and Shells» از محمدرضا اسلامی عضو پیوسته فرهنگستان علوم و استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر معرفی شده اند.

علاقمندان برای دریافت نسخه پی دی اف خبرنامه می توانند به صفحه اول پایگاه اطلاع رسانی فرهنگستان بخش خبرنامه، مراجعه کنند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط