loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب اندیشمند مسلمان آمریکایی با نام «اسلام، دین بیداری» منتشر شد

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

کتاب «اسلام، دین بیداری» نوشته محمد العاصی (اندیشمند مسلمان آمریکایی، رئیس مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن و عضو شورای مجمع جهانی تقریب مذاهب) از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

دوشنبه 8 تیر 1394

کتاب «اسلام، دین بیداری» از 3 فصل و دو پیوست تشکیل شده است. فصل اول به انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و ایران می پردازد و در فصل دوم جهان اسلام؛ فرصت ها و تهدیدها بیان می شود. فصل سوم نیز به اسلام در آمریکا و سیاست های دولت آمریکا می پردازد و در بخش پیوست هم ابتدا چند و چونی درباره نخستین تفسیر قرآن به زبان انگلیسی از سوی نویسنده می پردازد و سپس گزارشی از فعالیت سابق این اندیشمند به عنوان امام جمعه سابق واشنگتن دی سی بیان می شود.
زندگی‏نامه نویسنده
محمد العاصی، متفکر، مفسر و اندیشمند مسلمان سوری‏ الاصل متولد ایالات متحده آمریکا است که در این کشور و بین انگلیسی‏ زبانان شناخته شده است. وی مدرسه ابتدایی را در این کشور به پایان رساند، سپس به لبنان رفت و در دبیرستان و دانشگاه، رشته عربی خوانده است. لذا وی دانش آموخته رشته زبان و ادبیات عرب در دانشگاه عربی بیروت است. پس از پایان تحصیلات خود به آمریکا برگشت و در دانشگاه مریلند آمریکا علوم سیاسی خواند و پس از کسب فوق لیسانس در علوم سیاسی به عنوان امام جماعت در مرکز اسلامی واشنگتن برگزیده شد. خطبه های نماز جمعه وی هر هفته روی سایت مرکز اسلامی این شهر منتشر می شد.
العاصی در مجله کرسنت اینترنشنال و نشریه بین المللی خبری «هلال احمر» مقاله می نویسد و در دانشگاه های سراسر آمریکا، کانادا و اروپا به طرح مباحث اسلامی می پردازد. او 12 سال است که مشغول نوشتن اولین تفسیر قرآن کریم به زبان انگلیسی به نام «عروج» است و توانسته تا 12 جزء قرآن کریم را تفسیر کند و معانی قرآنی را در جامعه آمریکا به صورت یک دایره المعارف ارائه بدهد. وی هم اکنون مدیر علمی مرکز تعلیمات اسلامی و عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عضو موسسه افکار معاصر اسلامی است که در مجامع مختلف از شاگردان و همراهان دکتر کلیم صدیقی شمرده می شود.
***
کتاب «اسلام دین بیداری» در 192 صفحه با شمارگان 1500 نسخه و به قیمت 6هزار تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. دفتر نشر معارف در راستای معرفی آثار اندیشمندان جهان اسلام چهار کتاب «راهبردهای اسلام»، «شیعه امامیه»، «گسترش ارزشها در پرتو اسلام» و «قیام امام حسین(ع) در پرتو نص و سند» از علامه عبدالهادی الفضلی(ره)، دو کتاب «شبهات یهودی» و «خاخام شکست خورده» از علامه جعفر مرتضی عاملی و «میراث عظیم و امت خفته» از دکتر مظفر اقبال (رئیس مرکز اسلام و علوم کانادا) و «انقلاب اسلامی؛ بزرگترین چالش آمریکا» از دکتر ظفر بنگاش را ترجمه و منتشر کرده است و به زودی کتابهایی از آیت‏ الله سید کاظم حسینی حائری، دکتر کلیم صدیقی، دکتر مظفر اقبال، یوسف الخباز و طلال عتریسی و... منتشر می کند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط