loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ماه عبادت، دعا و مناجات از منظر رهبر معظّم انقلاب در کتاب «دعا»

انتشارات مرتبط : انقلاب اسلامی

انتشارات انقلاب اسلامی در قالب کتابی جامع و قابل استفاده با عنوان «دعا از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّه العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی»، مباحث مربوط به دعا و ذکر و مناجات و جایگاه آن در منظومه ی عقاید الهی را در بیانات ایشان منتشر کرده است.

دوشنبه 8 تیر 1394

ماه رمضان، ماه روزه است؛ ماه نزول قرآن و انس با قرآن است؛ ماه عبادت و دعا و مناجات است که دعا مغز و روح عبادت است‏. (خطبه های نماز جمعه ی تهران 16 فروردین 1370)

ماه رمضان را مغتنم بشمارید. این روزها را با روزه دارى، و این شب ها را با ذکر و دعا به سر ببرید. فصل دعا هم، همین ماه مبارک است. اگرچه همیشه انسان باید با رشته ی دعا به خدا متّصل باشد، اما آیه ی «وَ إِذا سَأَلَکَ عِبادی عَنِّی فَإِنِّی قَریبٌ أُجیبُ دَعْوَة الدَّاعِ إِذا دَعانِ»در سوره ی بقره، در خلال همین آیات مبارکه ی مربوط به روزه و ماه رمضان است. در وسط آیات روزه و ماه رمضان، این آیه ی «و اذا سألک عبادى عنّى فانّى قریب» آمده، که همه ی انسانها و همه ی بندگان را به دعا و توجّه سوق می دهد و دعوت می کند. (خطبه های نماز جمعه تهران 10 فروردین 1369)

درباره کتاب

انتشارات انقلاب اسلامی در قالب کتابی جامع و قابل استفاده با عنوان «دعا از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّه العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی»، مباحث مربوط به دعا و ذکر و مناجات و جایگاه آن در منظومه ی عقاید الهی را در بیانات ایشان منتشر کرده است. این اثر در 150 صفحه و در پنج فصل کلی، به کوشش علیرضا برازش گردآوری و تدوین شده و در ذیل هر فصل، زیرعنوان ها و ریزموضوعات مربوط به آن جای گرفته است.

دعا چیست و چه انواع و مصادیقی دارد؟ خدا را چگونه بخوانیم و در دعاها از او چه بخواهیم؟ آیا دعا رقیب ابزارهای مادی است یا در طول آنها؟ آیا دعا ضرورتاً همیشه با حاجت خواستن همراه است؟ آداب و شرایط دعا و شرایط استجابت آن چیست؟ وجوه معنایی استجابت دعا چیست؟ بهترین زمان ها و موقعیت ها برای دعا چه زمان هایی هستند؟ دعا چه فواید و دستاورهایی برای آدمی دارد؟ و... . این ها بخشی از مهم ترین مسائلی است که در این اثر از لسان رهبر معظّم انقلاب اسلامی مورد تبیین و تحلیل قرار گرفته است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط